Jump to content
Annons

Propellerhead avslöjar något i morgon (tisdag)!


linuskarlsson

Recommended Posts

Eftersom det måste ha funnits en anledning till varför Propparna införde möjligheten

att spela in ljudspår i Reason 6 beror nog på att Record inte har sålt tillräckligt bra

som man trodde när den lanserades. Och antingen kommer vi nog att se att Record kommer

att gå i graven om några år.

Sedan har vi det där med prisbilden på uppgraderingen av Reason 6 enl Propparnas

hemsida:

En uppgradering till Reason 6 från Reason ver 1-5 ligger på ca SEK 1371:-, boxad.

En uppgradering till Reason 6 från Reason-Record (ingen ver info) kostar 99$ eller

99 Euro, vilket är ca SEK 649:- eller SEK 911:-. Varför kostar den 99$/99 Euro när

det skilljer 262 spänn mellan dessa två valutor ? Och om du väljer att köpa uppgraderingen

från Sverige så misstänker jag att det blir Euron som gäller i Propparnas shop.

Och varför finns den bara då som download och inte som boxad ? Även om det skulle

kosta extra.

Eftersom priset för en uppgradering till Reason 6 från en Reason 1-5 har samma pris

så tjänar det inget att hela tiden uppgradera version till version eftersom priset

är samma oavsett vilken tidigare version du har. Borde det inte vara billigare om

du uppgraderar från Reason 5 än från Reason 1 ?

Utifrån detta så har jag iallafall bestämt mig för att skippa sexan och vänta till

kanske sjuan eller åttan beroende på nya "features". Det kommer ändå att kosta lika

mycket om jag ligger kvar på femman eller fyran eller sexan.

Ni bör nog tänka om lite där, Propellerheads.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Faktum är ju att Record går i graven redan nu. Som varunamn.

All funktionalitet i Record lyfts in i Reason. Fast egentligen så ser jag ingen skillnad för oss som kör R&R redan nu - genom att starta Record så har jag allt där. Nu kommer jag att starta Reason i stället. Different label, same content. Plus tre nya effekter, förstås.

Det där med priset var ju intressant!

Är det nån som vet om det finns nån nackdel för mig (eller hinder) att jag under "Set location" anger att jag bor utanför EU, för att kunna betala i dollar?

Link to comment
Dela på andra sajter

nämn en nackdel för användaren med midi ut

Enligt min mening, om jag får lägga mig i, så finns de inga nackdelar med det. Midi-ut är standard.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det nya är att användarna i framtiden får koda alla sina pluggar själva. Fiffigt va?

Edit: Missade att det var tisdag nåja jag mistänkte i alla fall att det kanske var något liknande Max for Live

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst gör det det, och det går lite i linjen. Bandekot i Kong är som Rolands RE-201:a, men det här är steget längre. Stereoeko, distfärgning, stutter edits etc. Allt sådant som krävde en Combinator med mängder av maskiner och kablar.

Det som förvånade mig mest idag är ljudkortet. Och att Ignition-nyckeln är inbyggd där.

Den känslan fick jag också, dvs att mycket av det nya redan går att göra om man gillar att klura med combinatorn - och det tycker jag är bland det roligaste! Lär vänta på recensioner och eventuellt prova sexan innan jag köper den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer sladd.

Mer strul att skicka projekt mellan Reason-användare.

Fast att ha funktionen midi ut hindrar ingen från att låta bli att använda den 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

nämn en nackdel för användaren med midi ut

Mer sladd.

Mer strul att skicka projekt mellan Reason-användare.

Fast att ha funktionen midi ut hindrar ingen från att låta bli att använda den 🙂

Men om man nu vill använda den så kanske det blir svårt att få med sladdarna i mailet när man ska samarbeta med polaren. För att inte tala om det som sitter i andra änden av dem.

😕

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast att ha funktionen midi ut hindrar ingen från att låta bli att använda den 🙂

Visserligen inte men fördelen med att hålla Reason "in the box" är till stor del överlägsen nackdelarna, men en dag kanske Propellerskallarna ändrar sig. Men.Inte så svårt att inse att de helst vill att man ska använda deras egna syntar och trummaskiner etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så svårt att inse att de helst vill att man ska använda deras egna syntar och trummaskiner etc.

Det är väl så det är.

Basic affärsutveckling; Differentiering - Hur skiljer sig vår produkt från våra konkurrenters?

Propparna satsar på content och egna enheter istället för kompabilitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...