Jump to content
Annons

Propellerhead avslöjar något i morgon (tisdag)!


linuskarlsson

Recommended Posts

Annons

Möjligheten till notredigering är det jag saknar allra mest i Reason (kan inte med pianorullar, och extra illa är det när man inte alls kan se vad som finns på de andra kanalerna!). Men ett nytt och mer avancerat delay vore inte heller fel.

Andra bilden känns som att det skulle kunna handla om någon form av scripthantering. Skulle gärna vilja se någon form av sök/ersätt-funktion i Reason (skulle underlätta rejält om man exempelvis vill göra en remix).

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, Linus du vet nog allt vad det handlar om!
Nädå, i det här fallet kan jag inte säga att jag vet - men jag har en stark aning om vad som åsyftas. 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också det kan vara något med ett delay, men första bilden tycker jag säger att de skulle kunna vara fler än en grej.

Ett tape-delay kanske,...

Hursomhelst så behöver reason och record Midi-ut!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå, i det här fallet kan jag inte säga att jag vet - men jag har en stark aning om vad som åsyftas. 😉

Aaaaah du din... 😉

Jag som inte har Reason har ju blivit alldeles jättenyfiken här 😄

Jag är lite inne på Assars (m fl?) linje och gissar en ny explosiv (! 😉 ) VSTi-modul (som heter Crocodile och fokuserar på sågtand och svinhårda delayer).

LINUS! nu säger du vad du tror, annars får du inte se hur filmen slutar 😠😛

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte grejen med ett "mer avancerat" delay. Hur roligt är det? Ge mig något intressant!

Det är jätteroligt, särskilt om man använder mycket delay i sina låtar (som jag) 🙂 Men förhoppningsvis kommer det fler nyheter än så. Önskelistan från oss som använder Reason är ju ganska lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte grejen med ett "mer avancerat" delay. Hur roligt är det? Ge mig något intressant!

Att man kan sätta ut sina egna ekopunkter hur man vill? Både i tid och panorering?

Det skulle jag vilja ha!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyheter i 6:an!

Pulveriser

Pulveriser puts crunchy compression, dirty distortion, a multimode filter and flexible modulation in a single, sound-crunching effect.

The Echo

The Echo is an advanced stereo echo bringing together the brilliance of modern delays with the organic sounds of analog circuitry and old-school tape machines. The Echo is equal parts pristine stereo delay, sound sculpturing toolbox, and playable performance effect.

Alligator

Alligator is a three band pattern-based gate effect that turns bland pads into rhythmic textures, radically twists your loops, and tweak boring beats into blockrocking breaks.

Mer info här: http://www.propellerheads.se/reason6/

Link to comment
Dela på andra sajter

áudio inspelning som i record fast utan record - men fortfarande ingen midi ut...

och ingen vsti...

märkligt

Nej inte alls. Propellerskallarna har ju bestämt sig för sin vinnande policy för länge sedan och håller hårt i den.

Dock borde de nog ha släppt några av effekterna som en gratis upgrade till nuvarande ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...