Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jo den var helt klart spännande att lira på. Ljudet kickade arlse (provade med en VOX AC-15 och tämligen snabb hals. Upplevde att fingerbrädan var lite bred men det är nog bara för att jag inte har lirat på ngn Fender/Squire på ett bra tag. Är dock van vid short scale-guror eftersom att jag har en SG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anywhore, jag köpte den inte idag. Det var inte kärlek vid första ögonkastet och det är nödvändigt vid spontanköp. Mickarna lät kalas och jag frågade hur de ter sig via mjukvara (ex Guitar Rig) så jag fick prova det också (iMac, Guitar Rig 4 med fancy fotpedal). Den lät najs där också.

Överlag: bra gitarr. Kalasiga mickar, lättspelad (även snabbspelad), bra tremolo. Äckligt snygg finish 🥰

Nåväl, jag ska fundera ett tag till. Får in 2000 om två veckor så då har jag nog funderat klart 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

F ö fick jag hem GReahn's Lexicon MPX200 igår och lattjade som fan med det. Jävligt bra reverb. Provade med gura och sång bara men det låter fenomenalt! 🥰 Ett brum finns där men det hörs inget på in- eller utsingalerna såatteeeh... antagligen förstärks brummet via rackskenorna också 😑

Greijhn is greijht 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt väl med Dingo och Memph?

Förresten, Memphis: grattis på en-månadersdagen 🥰 Gör inget dumt nu så det stannar vid det 😛

Tack Chae. 😊

Vi ska fira vid det stället där vi blev tillsammans, me lite vin och annat gott. Ska bli mys.

Och nej, ska inte göra något dumt, varför skulle jag. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Chae. 😊

Vi ska fira vid det stället där vi blev tillsammans, me lite vin och annat gott. Ska bli mys.

Och nej, ska inte göra något dumt, varför skulle jag. 😛

Aaaw isn't that cute!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den var helt klart spännande att lira på. Ljudet kickade arlse (provade med en VOX AC-15 och tämligen snabb hals. Upplevde att fingerbrädan var lite bred men det är nog bara för att jag inte har lirat på ngn Fender/Squire på ett bra tag. Är dock van vid short scale-guror eftersom att jag har en SG.

Anywhore, jag köpte den inte idag. Det var inte kärlek vid första ögonkastet och det är nödvändigt vid spontanköp. Mickarna lät kalas och jag frågade hur de ter sig via mjukvara (ex Guitar Rig) så jag fick prova det också (iMac, Guitar Rig 4 med fancy fotpedal). Den lät najs där också.

Överlag: bra gitarr. Kalasiga mickar, lättspelad (även snabbspelad), bra tremolo. Äckligt snygg finish 🥰

Nåväl, jag ska fundera ett tag till. Får in 2000 om två veckor så då har jag nog funderat klart 🙂

Det är alltså inte Jazzmastern jag kikat på, det är Jagmastern (den nya Vintage modified-serien med Seymour Duncan-mikar))

fender-squier-jagmaster-3-colour-s-b.jpg

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är nog en gitarr som passar mig. Med mina piano fingrar så behöver jag en bredare hals. (på gitarren alltså..) 😄

Greijhn!!! 🥰

Har precis creddat dig i Senaste prylen-tråden 🙂

Mjo, jag gillade den men ska som sagt fundera ett par veckor till 😑

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

ååh.. tack så mycket. 😄

Eller hur! 😛

Ska bara ta och fundera ut MIDI-lösningen om man vill synka och ha sig. Antagligen är det någon form av MIDI-port jag behöver. Typ 1 MIDI in och 2 MIDI ut? 😕 Har ju redan ett gammalt stagepiano upphookat till ljudkortet. Blir till att tröska manual här nu 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där med midi till burken tyckte ja var krångligt trots förklaring i en gammal tråd här på forumet. Leta och du skall finna.

He hee, har redan läst den 😛 Tänkte jacka den som External FX i Cubase. Men det får bli en senare fråga 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...