Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Nu ska jag hämta en beställd bok - de kallar det reservation.

Varför har jag inte gjort så tidigare - det lär ju vara gratis.

[edith: menade beställd och inte b-ställd]

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, kära vänner och dyngspridare! 🙂

Trots att mina detektorer/bevakare för "Längsta" har jobbat friskt ett tag nu så har jag underlåtit mig att hälsa på er. Jag ber om ursäkt för detta och lovar att se vad jag kan göra för att bli lite bättre på det framöver.

Lite kommentarer:

Någon undrade hur gammal jag var; jag är född 28 november 1968.

Någon undrade om jag gick igenom någon sorts kris; på sätt och vis gör jag det. Det handlar dock inte om någon 40-årskris, då denna är utagerad sedan några år tillbaka. Det är heller ingen gubbsjuka – dvs, jag tjyvkikar inte eller tänder på flickor i Dingbats ålder. "Krisen" påverkar inte heller min syn på eller min attityd gentemot människor i min omgivning. Det är en högst personlig kris.

Någon gjorde det enkelt för sig och sa att jag trodde att debatt var en kvinna för att hon hade "[tittat] på en rak hörselkurva". Faktum var att det var ett rimligt antagande med tanke på att hon för sin del refererade sin hörsel till en mer rak kurva, vilket är så in i helvete vanligare hos kvinnor än män. Hade hon varit man hade hon sökt bland kurvor som avsåg mäns hörselkurvor.

Någon insinuerade att jag är ett troll; jag vet att jag ibland kan upplevas så, men jag är inte så beräknande som Någon tycks tro, inte i troll-frågan i alla fall. Sign. debatt är långt längre ett beräknande troll än vad jag är. Och kärringjäveln vet om det.

Några tycker (uppenbarligen) att de har gjort ett smartare val än jag i DAW-frågan. Någon av dessa några gjorde till och med den superintelligenta kopplingen att REAPER var dåligt eftersom denne var van vid en annan DAW. Wow! säger jag. Denne har till och med lämnat REAPERs interna pluggar utan avseende och menar på att man måste köpa till pluggar för att REAPER ska leva upp till dennes expertis. Min kommentar på detta är blott ett tips: plugga på lite innan du öppnar käften.

Ännu en av REAPER-kommentatorerna menade att eftersom jag använde mig av REAPER så var det en positiv signal till andra (alternativt till sig själv) att byta till annan DAW. Märkligt resonemang som bara leder till frågan: Varför det?

En tredje REAPER-kommentator sa något om att jag "pluggar" REAPER. Plugga DAW är kanske något vissa gillar att sysselsätta sig med sådär lite i tid och otid; jag har dock inte tid med det. Jag använder däremot REAPER i (semi)professionellt arbete regelbundet. Det kanske kommer som en överraskning, men många skulle bli förvånade om de visste hur "högt" upp i professionaliteten REAPER används. Dessutom så är jag med i en gren av REAPERs utvecklingsteam, vilket säger sig självt att jag är någorlunda påläst när det gäller REAPER (inte i allt, men en hel del) och, inte minst, en av anledningarna till att jag gillar och använder REAPER.

Men jag kommer vara uppmärksam på er tre framöver om/när ni ställer en fråga som rör REAPER. Jag utgår kallt ifrån att ni tycker att såväl REAPER som mina svar är av högsta ointresse.

Och så till slut: Sign. debatt har valt att dra rena lögner för sina medförfattare i tråden för att få mig att framstå som väldigt bråkig i en viss "hörsel"-tråd utan att jag för den skull har varit bråkig. Hon påstår lustigheter som att jag planlöst ifrågasätter hennes trådar och att jag skulle blivit sur för att hon tagit "reda på svaret personligen själv" [sic!]. Faktum är att jag upplever det som att hon alltid gör så; ställer en fråga på forumet och avfärdar sedan seriösa svar med typ "vi får väl se vad experterna säger"... Jamen, skicka då frågan först till experterna och starta debatten därefter. Ni som anklagar mig för att vara troll... ta en titt på er väninnas beteende och sluta vara så jävla blinda.

I övrigt vill jag önska er alla en trevlig Fredag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns galet skönt att inte ha koll på vad det där handlar om. xD

Edit: eller ja, det står ju - men att inte ha följt med i såpan.

Och jao, trevlig fredag!

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Du missade inte matchen förut va?! Dam-VM pratar jag om.

Jag har sett alla tio matcher som gått. Nu e d ba 22 kvar.

Den Nigerianska förbundskaptenen, en bastant kvinna, har kallats

för homofob bara för att hon har förbjudit flator i truppen.

Vad har det med fobi att göra?

12AC9D0D43F6401D9FEA75C849BB3A22.jpg

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod just ingenting 😳 Å andra sidan är det mitt normaltillstånd när jag befinner mig i mitt hem:D Anywhore: trevlig fredag back at ya, Valle 🥰

Och vad det gäller vilket DAW man använder så är det väl upp till var och en. Jag är, numera, alldeles för inkörd på Cubase nu för att byta. Körde ProTools och Mac på utbildningen men även Cubase lärdes ut så det blev Cubase.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns galet skönt att inte ha koll på vad det där handlar om.

haha, håller med, hänger inte med alls.

Jag förstod just ingenting

Jag kommenterade bara det som har skrivits/insinuerats om mig den senaste veckan i den här syjunte-tråden.

Egentligen fattar jag inte varför jag bryr mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, men vi hänger tyvärr inte så mycket i resten av forumet. 😆

Jorå, visst kollar man ibland men inte så mycket som förr, har missat den tråden bara.

edit, eller undvikit den, minns inte. 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommenterade bara det som har skrivits/insinuerats om mig den senaste veckan i den här syjunte-tråden.

Egentligen fattar jag inte varför jag bryr mig.

OK. Jag noterar det och går vidare i livet. Syjunte-Längsta FTW!

Aha, men vi hänger tyvärr inte så mycket i resten av forumet. 😆

Nopps, vi är outcasts 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommenterade bara det som har skrivits/insinuerats om mig den senaste veckan i den här syjunte-tråden.

Egentligen fattar jag inte varför jag bryr mig.

REAPER bryr i alla fall jag mig inte om, eller folks DAW-val överhuvudtaget.

Debatt är en lite udda personlighet, så det är nog ingen som tar honom på orden i allt han säger direkt.

Vet inte vilka du syftar på som skulle sagt att du hade någon kris och vad det var.

Nu ska jag på toa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...