Musicboy Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Har efter mååånga försök ännu inte lyckats komma underfund med hur man lägger på effekter på sången när man spelar in i Cubase... Alltså jag vill kunna lägga på effekter från början.. så att när jag sjunger in ett audiospår får jag med reverb o dyl. Eller detta kanske inte går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Mr Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Gå in i menyn panel, välj Vst Send Effects + den effekt du vill ha. Gå sedan in i menyn panel igen och välj Vst Channel Mixer 1. Välj den kanal du vill ha effekten på och tryck på fx knappen. Då öppnas vst chanel settings för respektive kanal. Se till att vald effekt är på on och att volymen är uppskruvad... The Mr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musicboy Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Vill tillägga att jag har cubase sx... och när jag sjunger i min mikrofon i cubase så är det endast Stereo in mätaren som ger utslag.. jag har skapat ett nytt audio track och så tänkte jag att jag lägger på en vst effekt på det spåret... samma sätt som jag lägger på ett reverb på ett befintligt audiospår.. och så långt fugnerar allt.. men när jag sedan klickar på Record och börjar sjunga så hör jag inte min inlaggda effekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rumblefish Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Du kanske skulle pröva att läsa manualen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Du kanske skulle pröva att läsa manualen.... Klockrent första inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Förmodligen menar du att lägga effekten direkt på ingångskanalen och därmed få med alla effekter inbrända på spåret? ...och det funkar mycket bra i SX 2 o framåt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cloud Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 testa att klicka i monitor-knappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts