Jump to content
Annons

Hur Funkar Focusrite Saffire 6 USB ?


GiiZzMOo

Recommended Posts

Hejsan.

Har köpt ett ljudkort med namnet Focusrite Saffire 6 USB, och undrar hur jag får ut bästa ljud från den.

För jag tycker man måste lägga på så mycket gain för att man ska få ut mycket röst när man spelar in.

Hur ska man ställa in det i ljudkortet och på Cubase 6?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag menade hur setupen i MixControl ser ut?

Det där ser ut som om det är väldans starkt. Både MONITOR och PHONES är ju maxade. Det har ju inte jag. PHONES brukar jag bara behöva dra till gain 3-4 för att få bra tryck i lurarna. Monitor till c:a gain 5-6.

Som sagt: har du routat rätt i MixControl och ställt om Stereo output-bussen i Cubase (F4 -> Outputs -> Add Bus) till Mon1 och Mon2?

vst.jpg

EDIT: förtydligande samt bild

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du micken ansluten till kanal 1?

Är micken ansluten med XLR - XLR kabel?

Frågan är relevant.

Sätter du in en telekontakt och trycker in inst kommer den att tro att det är en gitarr.

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade hur setupen i MixControl ser ut?

Det där ser ut som om det är väldans starkt. Både MONITOR och PHONES är ju maxade. Det har ju inte jag. PHONES brukar jag bara behöva dra till gain 3-4 för att få bra tryck i lurarna. Monitor till c:a gain 5-6.

Som sagt: har du routat rätt i MixControl och ställt om Stereo output-bussen i Cubase (F4 -> Outputs -> Add Bus) till Mon1 och Mon2?

vst.jpg

EDIT: förtydligande samt bild

det ser så ut som bilden du skicka

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...