Jump to content
Annons

MELODIFESTIVALEN


Henrik Bie

Recommended Posts

Annons

Har Andreas Johnson låt blivit diskad ännu ?

Det är väl bara i Webjokern som dom diskar bidrag? Var det inte 3-4 stycken i höstas pga tidigare utläggning på nätet. I ordinarie tävling förra året så fick ngn fortfarande vara med men med ett annat bidrag av samma anledning? Men han hade ju blivit inbjuden. Jag gissar att, med tanke på Danmarks Andreas-stöld förra året så händer inget. Jag antar att om man vill sno en låt utan att ngn bråkar så ska man ta en blues-12:a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt vinklat skrivet men jag förstår vad du menar. Det som poppar upp i mitt huvud är - den där låhstadieläraren som va med med en låt för ett par år sen, hur kom hon med? 🙂

Hennes man var sedan länge signad hos ett förlag. Resten är nog lätt att gissa, även om Björkman drar stora växlar på det och påstår att "alla" har en chans... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes man var sedan länge signad hos ett förlag. Resten är nog lätt att gissa, även om Björkman drar stora växlar på det och påstår att "alla" har en chans... :rolleyes:

Jag trodde att de helt enkelt gjorde en kupp när de lät det bidraget vara med, för att alla skulle tro att det går att komma med 🤪 När de drog så stora växlar på det (intervjuade henne i första tävlingen i Melodifestivalen året efter bl.a) förståod jag att det var något lurt med det hela och uttänkt redan från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det då mycket snack och lite verkstad. 😉

Jag ger er nu möjligen att ändra på det 🙂

Nästa Studiofestival heter DEN RIKTIGA MELODIFESTIVALEN och här har ni länken: //forum.studio.se/index.php/topic/92382-festival-41-melodistudiofestivalen-2012/page__view__findpost__p__1343146

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa vecka tar uppdrag granskning upp melodifestivalen för den som vill se.

Ja nu jävlar händer det grejor! Framför allt är det fin timing onsdagen innan den stora finalen. Frågan är dock om allmänheten bryr sig, de vill ju ha bra TV och det är ju precis det Christer ger dem. På bekostnad av Sveriges låtskrivare, producenter och artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu jävlar händer det grejor! Framför allt är det fin timing onsdagen innan den stora finalen. Frågan är dock om allmänheten bryr sig, de vill ju ha bra TV och det är ju precis det Christer ger dem. På bekostnad av Sveriges låtskrivare, producenter och artister.

hehe , ja tänk om det händer någon gång att SVT granskar SVT,

Björkman har nog säkerligen då fått programmet redigerat så inte

för mycket kommer fram i ljuset , med lika hård censur som i Ryssland

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det då mycket snack och lite verkstad. 😉

Jag ger er nu möjligen att ändra på det 🙂

Nästa Studiofestival heter DEN RIKTIGA MELODIFESTIVALEN och här har ni länken: http://forum.studio....ost__p__1343146

Men vad skall vi sälja våra CD-skivor , tänk om vi inte får sälja dom på statoil bertil Karlsson kommer nog då sätta alla käppar i hjulen , om det står helt plöstligt ett CD ställ på statoil där det står den riktiga Melodifestivalen på , då kommer det gå upp för svenska folket hur dom blivit bedragna av skitmusik varje år

Eh, är det här man skall få sitt stora genombrott då 😛

Tilllåter Melodifestivals generalen - Carl - Taktartshöjningar -

Antikartellfestivalen vore på tiden

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt vinklat skrivet men jag förstår vad du menar. Det som poppar upp i mitt huvud är - den där låhstadieläraren som va med med en låt för ett par år sen, hur kom hon med? 🙂

Det var Bert Karlsson the almighty som låg bakom henne. Och Mariannes monopol på Melodifestivalbidrag har ju varit på tal tidigare här. Så, so much for "vanlig lågstadielärare". Bara PR-grej att hon var nån random.

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne Josefsson gör ett porträtt av Christer Björkman det vore kul att titta på vad han lyckas få fram ur denna circus som borde varit borta för länge sen , men som nu växt sej starkare som en cancersvulst som sätter sej på mänsklighetens uppfattning vad bra musik skall bestå av ..

Så nu är det bara att hoppas att Josefssons kemoterapi börjar syna denna svulst som växt sej starkare runt denna familj som alltid är representerad med nästan samma laguppställning varje år .

Hoppas inte några jurister börjar sätta munkavel på Josefsson för här finns det mycket att gräva fram säkert som döljer sej bakom varje års uppsättning av fuskivalen .

Alla vet ju att det inte går rätt till , men varför har inte Josefsson vaknat förän nu som jobbar på samma företag, han om någon borde väl ha reagerat för länge sen , eller ?

Han kanske snart skall gå i pension och vågar ta större risker nu med att granska sin egen arbetsgivare som verkar göda privata intressen med samma bolag samma låtskrivare med guldkant varje år

Men usch vilken dynga rent ut sagt, 80-90 % är ju rena skiten

Fuskivalen måste ju kosta minst 100 miljoner att dra runt med tanke på Perreliis tv-skärm , eller ?

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu inget händer på vår ryska television kommer programmet att

sändas med Josefsson den 7 mars där han gjort ett porträtt runt Björkman som säkerligen gör allt nu för att stoppa det .

...Men ingen lär bry sig om detta då Apple tydligen ska presentera Ipad 3 den 7 mars.

Se så, skicka nu in ett bidrag till den Riktiga Melodifestivalen istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt obekräftade uppgifter kommer citat Ur denna tråd och melodifestivalen 2012 tråden att visas i uppdrag granskning på onsdagen den 7 mars. Som ett exempel på vad den vanliga musikern och låtskrivaren tycker om C.B och Melodifestivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt obekräftade uppgifter kommer citat Ur denna tråd och melodifestivalen 2012 tråden att visas i uppdrag granskning på onsdagen den 7 mars. Som ett exempel på vad den vanliga musikern och låtskrivaren tycker om C.B och Melodifestivalen.

Kul att allmänheten för en gångs skull får ta del av ett normalt musikerperspektiv också i så fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt obekräftade uppgifter kommer citat Ur denna tråd och melodifestivalen 2012 tråden att visas i uppdrag granskning på onsdagen den 7 mars. Som ett exempel på vad den vanliga musikern och låtskrivaren tycker om C.B och Melodifestivalen.

Det låter spännande. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...