Guest Lindebergmusic Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 LÅTNAMN: Inte längre nu ARTIST/GRUPP: Johan Lindeberg GENRE: Pop LÅTLÄNGD: 3,33 KOMPOSITÖR:J.L PRODUCENT: J.L EV. MEDVERKANDE: J.L INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: Mp3 STORLEK: 3,61 mb STATUS: Färdig Demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
VacUm Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Skön ljudbild. Bra trumspel, bra elgitarrer.. Solot känns lite "fel" i genren, men är ändå välspelat. Gnäll: Ackegitarren stressar för mycket. Skulle nog räcka om du delayade den 30ms eller nåt. Dessutom ligger den för starkt. Testa att lägga ett kort dubdelay på den och låt den ligga 5-10ms före i vänster så slipper du panorera. Då fyller den dessutom ut mer i mixen och du kan dra ner volymen lite. Passa dig för fasfel i mono. Sången (speciellt verserna) är yxig och ojämn. Lägg mer tid på bättre sång och ta fram den mer. Jämna ut rytmiken. I mina öron låter det bara löjligt att tokpunktera alla fjärdedelsnoter hela tiden.
Guest maxmaxmax Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 sänk akustiska strum-guran i refrängen och solot ( och panorera in den i mitten, nu får den jättemycket uppmärskamhet. ) ta bort de fem tysta sekunderna i början
equality Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Länken fungerar dåligt här. Laddar ner högst 15%.
The Mr Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Bra låt... Men jag tycker att trummorna låter lite "långt bort". Lite svårt att göra ngt åt i efterhand, det kanske var inspelningslokalen som var dåligt dämpad. The Mr...
ViktorDenStore Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 (edited) Snyggt intro. Bra sång! Lite skrikigt och okontrollerat på refrängen. Verserna är riktigt jäkla bra. Viktor Edit: Kom på att du har sagt att du spelar trummor själv nångång... tänkte fråga vad det va för trummor som lät så nice 😳 Edited February 13, 2005 by ViktorDenStore
Guest Lindebergmusic Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Trummorna är ett gammalt Pearl Export med paiste cymbaler. Lyckats med stämningen ganska bra för en gångs skull. Jag är inte trummis men jag tycker att det är fantastiskt rolig 😛 Min studio har jag byggt upp i källaren, där jag har gott om plats för allt. Tack för era kommentarer! 🙂 MVH Johan
Recommended Posts