equality Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 LÅTNAMN: Snäckan ARTIST: am I? GENRE: tropicopop eller mer åt reggaehållet kanske? LÅTLÄNGD: 2:37 KOMPOSITÖR: Visst PRODUCENT: Jag igen EV. MEDVERKANDE: Såg ingen förutom överflygande måsar. Trumloopen har nån lagt grunden på iaf. Själv kass på trummor. INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT: wma 64kbit/s (har ju ingen jättehemsida precis) STORLEK: 1,26MB STATUS: Färdig demo tycker jag noog (med moog) LÅTLÄNK:Snäckan
equality Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 Nån feedback kan ni väl ge? Snäckan
Haunted-Mansion Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Skön låt helt klart! Lite vocals vore ännu softare
equality Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 Tack Haunted! Håller med, en rockig tjejröst. Hur man nu trollar fram det? Snäckan
Egghuvud Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 En snygg bagatell, som inte är så bagatellartad. (fan man börjar låta som en djävla musikrecensent) Snygga gitarrer. Trummorna är dock mjäkiga och synten otajt till max. Hur är det inspelat? 😲
equality Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 En Gitarr, stålsträngad Yamaha med piezo-mick. Trummor samplade från RGD-kit (tror jag) i Gigastudio. Lopen från Cakewalk. Basen: Scarbee J-fingered Gigastudio. Flagiolettoljud fanns med i samplingen! Synten från Roland DV-1010 liksom orgeln. Havsljud från nätet nånstans. Allt inspelat i Sonar 2.2 via Audiophile 2496. Håller med om att syntsolot kunde vara nåt annat men vet inte vad. Trummorna borde vara tyngre, kanske? Tack för konstruktiv kritik. Sånt man lär sig på! Snäckan
equality Posted February 11, 2005 Author Posted February 11, 2005 Detta är min första demo. Kan man inte få några fler omdömen?Snäckan
Guest nattvaktaren Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 1: Inspelningen är så volymsvag att det knappt hörs nåt. 2: Jag avskyr pausmusik. Säkert trevligt att spela in, men urtrist att lyssna på.
karl Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 För tusan...kalaslåt i mina öron får lite Ry Coodervibbar i vissalägen...en viss obalans i ljudbilden minst sagt...för mig får du gärna skippa moogen i melodin och kanske dra ner på tempot så det blir lite mer laidback...annars kalaslåt...glad överraskning då jag först hörde "Backen" och denna här är betydligt jämnare i sin struktur...Vilket j-la ordbabblande hit och dit 😆 ....Jobba vidare och höj statusen på färdig demo så är du i mål 😄
equality Posted February 16, 2005 Author Posted February 16, 2005 Tack för konstruktiv kritik! Jag vet, moogen (synthen) är smörig som tusan (muzak, pausmusik) frågan vad man skulle ha i stället? Lite träligt att dra ner tempot då jag tycker att orgelsolot står sig iaf och skulle bli lidande på en sån manöver. Ry Cooder? *Lyfter på hatten, han är något av husgud här! 🙂
Recommended Posts