Jump to content
Annons

Dra av för Spotify i bokföringen


Audiorent

Recommended Posts

Förstår du verkligen inte att en förutsättning för att något ska va ett personangrepp är att det riktas mot en person? Vad blir din nästa anklagelse? Hets mot folkgrupp?

Du riktade ditt övergrepp mot samtliga som gör avdrag för Spotify helt enkelt.

Efter det kan jag väl tänka mig att det blir hets mot folkgrupp, ja - varför inte.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du riktade ditt övergrepp mot samtliga som gör avdrag för Spotify helt enkelt.

Efter det kan jag väl tänka mig att det blir hets mot folkgrupp, ja - varför inte.

Så jag har alltså gjort mig skyldig till personangrepp och hets mot folkgrupp med samma formulering? Jag är nog den första som lyckats med detta.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Pacanin (oregistrerad)

Ja, det är företag som kan göra avdrag. Annars finns nåt slags avdrag för diverse "hobbyverksamhet". Har dålig koll på just det.

Spara alla kvitton i vilket fall, för du kan göra avdragen senare om du startar eget.

Om man har en inkomstbringande hobbyverksamhet (som man givetvis skattat för) så kan man (åtminstone tidigare) dra av kostnad för tex instrument eller andra hjälpmedel för att kunna utöva hobbyn.

Tex om man spelar klarinett i en blåsorkester, tex hemvärnskår, med skattad inkomst så kan man dra av för klarinetten. Eftersom det är ett lite dyrare avdrag kan (kunde) man dela upp det på fler år. Finns säkert något tak eller så maxavdrag per år.

Det gäller alltså att hobbyn ger en skattad inkomst. Blir alltså svårt att dra av din Les Paul eller nyinköpta strata om man lirar svart med sitt coverband 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du använder Spotify i ditt dagliga arbete (enskild firma eller annan företagsform) så får du naturligtvis dra av det. Skulle skatteverket ifrågasätta dig så är det "upp till bevis". Precis som du får dra av mobil (fast måndagsavgift) eller internet.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Har du intäkter för musik på något sätt så är det inga som helst problem. Har du en blomsterhandel så är det naturligtvis svårare. Och som folk har varit inne på så beror det lite på bolagsformen också. Och i praktiken även hur mycket pengar du drar in på musiken, eller annan media verksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Tack för engagemang! 🙂

Nä det gör det inte men tycker det är konstigt om det skall bokföras utanför EU då det ser ut så här på kvittot

 

TIDAL Subscription

Username/Email: music@stephanlindsjo.com
Invoice number: 173942256011506271220
Billing date: 2020-12-27
Payment Details: Credit card
TIDAL PREMIUM 99,00 kr
Total (Incl. VAT) 99,00 kr

TIDAL is a service from Aspiro AB, Stora Varvsgatan 6A, SE-211 19 MALMÖ,

SWEDEN.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...