Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
dmn

Blindfolded (melodeath)

Recommended Posts

Annons

Tycker det var en bra låt! Sköna riff utan för mycket krimskrams. Mixen var inte heller fy skam men har otroligt svårt att lyssna på EZdrummer-trummor :rolleyes:

tackar tackar, jo samma här men vi väntar på att riktiga trummor ska komma på så småningom!

Får lite At the gates-vibbar och riffen är riktigt trevliga. Personligen är jag allergisk mot ren sång i refrängerna avseende döds, men jag är kanske lite för old school på den punkten. Bortsett från det tycker jag att du skall överväga att ha ett jämnare flyt i refrängen avseende riff och trummor och överväga att skippa synkoperna (använder jag ordet på rätt sätt?) där. Mitt intryck är att det stapplar lite just i refrängen.

Jag har lite polare som snöat in på Soilwork och liknande som skulle älska detta. Bra jobbat.

Edited by Rubberpiggy

Låter riktigt najs, mixen var ju inte så pjåkig. Håller med föregående talare om synkoperna i refrängen, blir inget flow riktigt så att säga.

Är det mickad stärkare eller simulator till gurorna? Låter i vilket fall som helst fett. Kanske lite mycket highpass dock, lägg också en separat kanal till basen som du distar och highpassar rejält och smyger upp i mixen för att ge basen lite mer definition. och fläska till trummorna rejält, men antar att det är svårt med ezd. skit in, skit ut så att säga.

Annars låter det bra, grymt spelat och sjunget. Tycker dock att gitarrsolot var tråkigt, men det är nog bara jag som har svårt för tapping.

Tjena!

Detta är min genre fullt ut. Får inga vibbar alls av At the Gates som någon tidigare fick utan väldigt mycket mer Soilwork vibbar. De kör ju i princip alltid med rensång i refrängerna numera också. "Modern markeringsmetal" kanske man kan kalla det. Gillar verkligen början och versriffet som attan. När sången kom in tänkte jag direkt på låten Nerve av just Soilwork. Saknar någon form av tonartsbyte, låten blir ganska malande efter en stund och ljudbilden bidrar till detta med. Kan nog upplevas som påfrestande att lyssna på av någon som inte är helt inne i just sån här musik. Håller även med tidigare skribenter om att "breaken" i refrängen gör den lite ryckig, det kan gott vare lite men inte riktigt så mycket som det är nu anser jag iaf.

Någon skrev att solot var tråkigt och jag kan hålla med lite där också. Tapping har jag inget emot men här höll det på lite för länge med samma sak. Kör t.ex. tapping en del och något annat en del så blir det lite mer intressant.

Bra jobbat i övrigt, hoppas du tar kritiken på rätt sätt :)

Absolut! det är därför det är så perfekt med kritik!

tackar och bockar för då vet man vad man ska tänka på nästa låt eventuellt! har inte varit så involverad i just denna musikstilen eftersom jag inte har sjungit cleant så mycket förut, men man lär sig eftersom :) men eventuellt kanske man gör om refrängen en aning får väl låta fantasin flöda lite mer! men tusen tack för din kritik bra och uppriktigt!

Jag håller inte alls med om att det är något fel på "solot". Eller det beror ju på hur man ser på saken förstås. :) För mig känns det mest som en skön melodi där leaden tar över det monotona från kompet på något sätt och kompet får stå för variationen, jag tycker det är snyggt! Och jag gillar särskilt den idén att bryta upp komp/lead-rollerna lite. Men ja, ser man det som ett gitarrsolo á la Van Halen så skulle det behöva lite variation. :)

Känner mig inte tillräckligt kunnig för att kommentera på mixen, så det lämnar jag åt de andra. Det enda jag kan säga är att den är svårlyssnad med några jobbiga frekvenser. Inte något man orkar lyssna på någon längre tid som det är i det här stadiet.

Bra låt, grymma riff!!!

Kan inte riktigt sätta finger på vad men det känns instängt på något sätt. Tycker basen borde få med utrymme, typ en kanal med distat utan botten.

håller på göra nyinspelningar av låtarna jag har laddat upp tidigare, hoppas det blir bättre!