Jump to content
Sign in to follow this  
Casperfren

Den orginella Poplåten ( ! )

Recommended Posts

Mina nyare försök ligger längre ner, så min utveckling kan följas. :)

Säg vad ni tycker!

Jag är nöjd, jag vill veta vad som kan göras bättre.

Poplåten.mp3

Edited by Casperfren

Saknar lite toppdiskant på vissa sound, känns lite murrig men stundtals ända vass... tror det beror på lite mycket övre mellanregister.

Sången blir mer essig med ditt val av reverb på sången, skulle nog behöva nåt som dämpar dom värsta s-ljuden.

Trummorna saknar lite tryck tycker jag, låter lite replokal. Men kan vara en smaksak också .... ... :)

håller med drloop

+ för tam sång, för låg volym på sången, för mycket reverb på sången

lite kort kanske?

Guest BurninSven

du är go du demo hehe den är ju inte längre än så här vakna nu :D

Klart fall framåt!

Vad har du gjort med basen? Har du lagt på någon pitchshifter? Den är lite ojämn i och låter skum. nästan lite ostämt ibland.

Bättre trummor, men nu måste du jobba på resten också :)

Edited by drloop

Klart fall framåt!

Vad har du gjort med basen? Har du lagt på någon pitchshifter? Den är lite ojämn i och låter skum. nästan lite ostämt ibland.

Bättre trummor, men nu måste du jobba på resten också :)

Jag har inte gjort den mer ointonerad haha , det kanske bara blev en tydligare mix? :P

leker med kompressor nu. dock har jag inget som återspeglar basen så bra i lyssningsväg, har bra hörlurar för lågmid till diskant men vanliga datorhögtalare till referens/bas, jaja ska inte skylla ifrån mig :)

Har inte så mycket att klaga över produktionsmässigt. (siiter me ganska keffiga lurar här på jobbe) annat än att jag tycker mig höra en hammond surra nånstans i bakgrunden...kanske skulle kunna komma fram lite...?

Låtmässigt tycker jag det saknas "höjd" i refräng melodin...(om det nu e en refräng som drar igång runt 0:39/0:40...?) antingen skulle melodin sträckas upp lite, eller kanske lägga nån stämsång eller så för att få den att sticka ut..I övrigt har den potential tycker jag

Fast låten skulle ju vara originell...eller, jag vet inte....å så blir allt svart :blink::wacko:

/Ulf

Tycker sången låter bra.

Det jag reagerar lite på är trummorna. Låter som att de hamnar för mycket bakom. Eller det kanske bara är det "pappiga" virvelsoundet som gör det.

Hur som....tycker det låter ok.

Ljudbilden är smal, saknar topp och tryck i din mix.

Hur är din lyssning? Jämför du med andra låtar när du mixar?

Lyssnade på min egen mix för att göra mig påmind hur den låter...

http://forum.studio....oplaaten-mixad/

Det låter som du komprimerat och eq:at sönder trummorna

EDIT: lyssnade i mina monitorer. Bredden är inget fel på. Rätta till virveln och sänk sången så är du i box.

Nåt är fortfarande konstigt med basen tycker jga.

Edited by drloop

Riktigt bra, både låt och sound - förutsatt att man gillar en såpass högt mixad röst.

Den har inte den där äckligt sylvassa skärande diskanten som många digitala produktioner har.

Riktigt bra, både låt och sound - förutsatt att man gillar en såpass högt mixad röst.

Den har inte den där äckligt sylvassa skärande diskanten som många digitala produktioner har.

Det är inte jag som spelat in eller gjort låten, bara mixat den! Skriver ner länken om någon är sugen på filerna.

Här är min senaste mix. Nu mixat reaper som jag gillar väldigt mycket mer än cubase le.

Som vanligt tackar jag för feedback! :)

Mvh

Pop.mp3