Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
magnus83

Aeonic

Recommended Posts

Annons

Bumpedibump :)

Hade vart mysmums med lite kritik. :)

Jag kan ju passa på att berätta lite hur jag har spelat in.

Trummorna är som ni säkert redan listat ut Ez drummer.

Inga konstigheter där inte, jag har lagt på lite kompressor och eq på virvel och kagge, även pukor.

Överhänget har jag komprimerat sparsamt och på rumsmicken har jag lagt fetekompressorn och en dist.

Gurorna är inspelade genom min Engl preamp och sedan går den genom en POD för högtalarsimulering.

Mixningsmässigt så har jag inte gjort så gör mycket, skurit lite med en eq bara.

Basen går genom en extern kompressor och sedan en VST eq och VST dist.

Sången är inspelad på fyllan med en shure beta58 och sedan bearbetad med diverse eq och kompressorer. Och även en glad liten reverb har jag lagt på.

Hoppas på goa käcka kommentarer ;)

http://www.myspace.com/DarkDesignGBG

Gå gärna in på mitt bands myspace och kolla in ett gäng söta pojkar :)

Edited by magnus83

Ja, det är väl trummornas ljud som drar ner helheten, Gitarren äter upp mycket av ljudbilden, men kanske att trummorna klarar sig igenom gitarrväggen med lite fetare ljud.

Vill ha högre trummor med, sänk gitarrerna lite.

Låter som mixen slår över lite ibland, kolla över nivåerna.

Annars är det bra som fan. Feta gitarrer som jag gillar, men dom får nog lämna lite plats också. Growlen är grym, tänker mycket på bandet Amon Amarth när jag hör denna låt, speciellt growlen då.

Bra jobbat, slipa lite mer på mixen och försök ha råd att investera i ett bättre ljudbibliotek!

Rock on!

Tackar Freddy!

Ska prova att höja trummorna och sänka och kanske skära lite i gitarrerna.

Har faktiskt inte hört att mixen distar, men jag kan ju vart lite väl överentusiastisk när jag mastrade :)

Ska kolla över även det.

Kul att du gillade growlet :) Amon Amarth, jo man tackar :) :) :)

\m/

Störde mig lite på att det i början av första versen endast var gitarr panorerad till vänster... men så är jag extra känslig för vågade panoreringar, tycker det sticker i öronen...

annars låter låten skön, snyggt hook-riff :)

Tjena!

Kan bara instämma i det Freddy skrev, trummorna är lite för låga och gitarren lite väl dominant. Och även jag får vibbar av Amon Amarth, både av sången och av baskaggesmattret.

Köttiga gitarrer!

Zakyath:

Jag pannade guran för att få sången att framträda lite extra just på det partiet. Men jag överdrev nog lite när jag pannade den fullt ut. Det hade kanske räckt att panna den lite grann ut åt sidan :)

Kul att du gillade låten :)

the_Voice:

Ja, den behöver allt mixas om :)

Amon Amarth...mums :)

http://www.myspace.com/DarkDesignGBG

Edited by magnus83