Jump to content
Sign in to follow this  
Amputated

Min mix av Poplåten

Recommended Posts

Hej hej!

Här är min mix av poplåten! Den är inte jätte seriöst gjord, tycker själv att basen är något hög och att effekten på sången är lite överdriven. Jag har gjort hela mixen i Cubase 5 förövrigt. :)

Här kan ni lyssna på den:

Poplåten_Klas

/Klas

Guest BurninSven

Jag gillar den här oxå spaceig mix på nåt sätt sånt gillar jag.

Känns som trummisen är i ett annat rum och lirar, annars bra.

Hej hej!

Här är min mix av poplåten! Den är inte jätte seriöst gjord, tycker själv att basen är något hög och att effekten på sången är lite överdriven. Jag har gjort hela mixen i Cubase 5 förövrigt. :)

Här kan ni lyssna på den:

Poplåten_Klas

/Klas

Måste av bara ren nyfikenhet fråga... (Måste dock poängtera att jag inte har haft möjlighet att lyssna på låten).

Varför lägger man upp en låt som man vet med sig att det är "fel" på?

Vad förväntar man sig för svar på en sådant upplägg?

Vill absolut poängtera att frågan inte är näsvist/nedvärderat menat, utan bara av nyfiket intresse.

Känns som trummisen är i ett annat rum och lirar, annars bra.

Okej! Ska tänka på det tills nästa gång, körde nämligen två olika rum simuleringar på trummorna och sången i själva versen, men när det drar igång sen så ligger de i samma. Du kanske tyckte att det kändes så rakt igenom antar jag?

Tack för svar! :)

Måste av bara ren nyfikenhet fråga... (Måste dock poängtera att jag inte har haft möjlighet att lyssna på låten).

Varför lägger man upp en låt som man vet med sig att det är "fel" på?

Vad förväntar man sig för svar på en sådant upplägg?

Vill absolut poängtera att frågan inte är näsvist/nedvärderat menat, utan bara av nyfiket intresse.

Det är för att när jag lyssnar i mina monitorer så låter det bra, byter jag dock till Hifi-högtalarna så låter basen och effekten mycket extremare och eftersom det inte är en så seriös mix som jag lagt ned massa tid på så orkar jag inte heller fixa det så det låter bra i båda (Vilket man naturligtvis egentligen ska göra). Vill bara veta om det är en bra början på en mix i princip.. så jag vet om jag är på rätt spår! :)

Det är för att när jag lyssnar i mina monitorer så låter det bra, byter jag dock till Hifi-högtalarna så låter basen och effekten mycket extremare och eftersom det inte är en så seriös mix som jag lagt ned massa tid på så orkar jag inte heller fixa det så det låter bra i båda (Vilket man naturligtvis egentligen ska göra). Vill bara veta om det är en bra början på en mix i princip.. så jag vet om jag är på rätt spår! :)

Tackar för svar.

Ja, det är ju alltid snårigt att "lära sig" monitorerna. Men här är du ju på alldeles utmärkt väg. Lyssna i olika medier is the shit!