Jump to content
Annons

Trigg-mickar?


JJRockford

Recommended Posts

Vi ska börja repa med riktiga trummor istället för digital, men tänkte ändå behålla lite av fördelarna med digitalt. I ett först skede tänkte jag att det borde räcka att sätt upp två OH-mickar, samt trigg-mick på baskaggen. Eventuellt även på virvel och pukor. Och sen blanda ljuden, mest akustiskt, men blanda in ljud från en modul också för att få ett lite "snyggare" sound.

Hur billiga trigg-mickar vågar man köpa, räcker det med t ex: http://www.thomann.de/se/ddrum_redshot_drumtriggerset.htm ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har sett flera sådana där artiklar på internet. Men det är nog som du påpekar om Ddrum, höljet och fästena är säkert det som är svårast att få till... Frågan är dock om det är värt att försöka bygga trigg-mickar för 100 kr/st själv, om man kan köpa 5 stycken för 900 kr? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Ddrum kagge/virvel triggar som jag kört med en del. Tycker de fungerar hur bra som helst! Har dock den dyrare varianten som är lite mer robust i sin konstruktion. Jag hade lätt köpt dem i alla fall, 900kr är ju inte alls farligt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...