Jump to content
Annons

Minnesproblem i Logic!


LaBrea

Recommended Posts

Hej! Jag har något av ett skumt problem just nu i Logic 9. Tex i projektet jag jobbar med just nu har jag bara ett Kontakt 4 piano, Alicia's Keys, Superior Drummer och en Shaker från Stylus. När jag ska ladda upp Trilian för att läga bas så går det inte. Jag får memory low meddelande både i Trilian och Logic, och Logic la av nyss dessutom. Inga insertpluggar är på. Jag har en iMac 21,5 med 3,06 Intel Core 2 Duo och 500 gb HD och 4 GB RAM. Det är ca 70 GB utrymme kvar på hårddisken och jag antar att det är ett RAM-problem, men jag har kunnat ha sjukt mycket större projekt än såhär innan. Vet inte riktigt vad jag ska göra? Jag har redan allt som jag kan ha på en extern i den externa hårddisken inklusive alla mina projekt. Måste jag köpa mer RAM eller kan jag lösa det på nåt annat sätt? Har lite tidspress dessutom ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Öppna aktivitetskontrollen i osx och kolla hur mycket ledigt minne som finns samt vad som händer när du startar varje plugg. Tycker det låter skumt att 4-5 spår skulle ta så mycket minne i anspråk, speciellt om du fryser spåren 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Reparerat behörigheterna? Slängt preference-filerna? Startat om datorn? Måste kolla för säkerhets skull :rolleyes:

Det skulle kunna vara så att nåt minneskort har pajat. Fast då skulle det märkas i andra program också.

Det kan också vara så att du behöver installera om programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat aktivitetshanteraren nu medan jag bypassade pluggarna. Händer inte särksilt mycket mer än att det frigörs ett par mb per plugg.

Så här står det om det kan vara till någon hjälp.

Ledigt minne 325 mb

Resistent (?) 1,22 GB

Aktivt 1,79 GB

Inaktivt 687 mb

Jättekonstigt, för jag har kunnat köra projekt med typ 50 spår iaf, audio och software tracks, inklusive Trilian mfl innan datorn börjar få svininfluensa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Reparerat behörigheterna? Slängt preference-filerna? Startat om datorn? Måste kolla för säkerhets skull :rolleyes:

Det skulle kunna vara så att nåt minneskort har pajat. Fast då skulle det märkas i andra program också.

Det kan också vara så att du behöver installera om programmet.

Jag tycker mig ha prövat alla "grundläggande" reparationer eller vad man ska kalla det. Drygt om jag måste börja installera om grejer!

Link to comment
Dela på andra sajter

De pluggar du nämner drar ordentligt med RAM.

Köp så att du har 8 Gb

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...