Jump to content
Annons

Festival #37 - Hjälp mig att välja tema.


hellfog

Recommended Posts

Velar fram och tillbaka vilket tema jag ska använda vilket tycker ni låter mest intressantast av dessa?

1# Westerntema (Western film musik typ, får göra som man vill så länge det låter Western av den, inga andra regler förutom låtlängd osv. )

2# Göra färdig en av mina låtar (Jag lägger upp några ofärdiga låtar som ni gör till en färdig låt.

3# Asiatiskt tema. Det säger säger sig väl själv

vad det är.

Visst jag hade kunna bara väljt ett men vill veta på ett ungefär på vilket ni är sugna på.

Lägger upp den riktiga tävlings tråden senare ikväll så ni får vara snabba.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tycker ettan och tvåan låter roligast. Din egen låt, hur långt har du kommit på en i så fall?

Ena är det bara intro + vers

andra är det vers + ref

ca 1 min var.

Låtarna är väldigt ofärdiga.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker nr 2 låter mest spännande! Om låtarna inte är allt för färdiga och man har möjlighet att lägga till egna grejer som kan passa ihop.

western och asien funkar också. var nyss 2 veckor i Indien!

Edit: hann inte läsa övriga inlägg (efter 1:a) innan jag skrev. har du inte gjort mer på dina låtar så tycker jag det verkar finnas utrymme för eget arrande och egna tillägg.

man får väl fria händer att göra dem som man tycker blir bäst i valfri musikstil.

Redigerat av sixties
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

man får väl fria händer att göra dem som man tycker blir bäst i valfri musikstil.

Jag kommer att lägga upp låtarna i wav för varje instrument. Så då kan det bli svårt att göra den i valfri musikstil, får man till det så får man visst göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att lägga upp låtarna i wav för varje instrument. Så då kan det bli svårt att göra den i valfri musikstil, får man till det så får man visst göra det.

ok, man måste använda de delar som redan finns. är nått i midi kanske man kan få det i midi och själv välja ljud?

man borde väl kunna använda delarna (vers,ref,intro) som man vill om det inte finns nån färdig text.

om jag tycker refrängen funkar bättre som intro tex.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tyvärr så kommer inte midi erbjudas, då jag vill att alla ska få samma förutsättningar, dock får man göra som man vill med ref, vers i viken ordning man vill.

Man måste använda dom delar som är med sen bygga vidare, lite svårt måste det vara. Plus det är ingen remix tävling.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke jag fick just nu. Vet inte om det är gjort förut men skulle det inte va kul med ett festivaltema som går i samma anda som ett klassiskt album där försöker förmedla en egen ny låt samma anda. Ett exempel... Neil Young och hans första kända album Harvest. Skulle vara dödskul tycker jag!

Redigerat av eagleman
Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke jag fick just nu. Vet inte om det är gjort förut men skulle det inte va kul med ett festivaltema som går i samma anda som ett klassiskt album där försöker förmedla en egen ny låt samma anda. Ett exempel... Neil Young och hans första kända album Harvest. Skulle vara dödskul tycker jag!

Fattar inte riktigt konceptet vilken musikstil skulle det vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt konceptet vilken musikstil skulle det vara?

Det skulle i så fall vara den musikstil som återspelas från den skiva man väljer.

Ofta brukar ett album spegla en känsla eller ett tema som hörs genom alla låtar både musikaliskt och textmässigt. Om man väljer ett ganska känt album som betytt mycket för ganska många så skulle det kunna vara ett intressant festivaltema. Varför jag tänkte på Neil Youngs Harvest och tog det som exempel är att det är ganska simpel musik som inte är så teknisk, som många gillar (min åsikt) och som har en röd tråd rätt igenom. Att den inte är så teknisk skulle kanske göra det lättare att få in fler bidrag.

Bara en tanke, You decide!

Link to comment
Dela på andra sajter

1# Westerntema (Western film musik typ, får göra som man vill så länge det låter Western av den, inga andra regler förutom låtlängd osv. )

Western låter lite som country, hade vi i #26 så går bort för mig.

Håller inte riktigt med där.

Men då kanske du kan förklara lite närmare, utöver den (blå) text jag har formaterat ovan.

Om du är ute efter typ fotstamp och mungiga som ska förflytta våra våra sinnen till torra, skallerormsfyllda amerikaöknar, där en kille vid namn Blondie sitter och lipar över att hela USA har blivit laglydigt, så kanske det blir lättare att hänga med i regelverket.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, man måste använda de delar som redan finns. är nått i midi kanske man kan få det i midi och själv välja ljud?

Men herregud sixties.

Att kalla det där för musikskapande är att sträcka begreppet till bristningsgränsen. "Kan man få nåt i midi och välja ljud"

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men då kanske du kan förklara lite närmare, utöver den (blå) text jag har formaterat ovan.

Om du är ute efter typ fotstamp och mungiga som ska förflytta våra våra sinnen till torra, skallerormsfyllda amerikaöknar, där en kille vid namn Blondie sitter och lipar över att hela USA har blivit laglydigt, så kanske det blir lättare att hänga med i regelverket.

🙂

Tänkte väl på dom klassiska western typ Sergie Leone och andra.

Har ingen lust att säga mer.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...