Jump to content
Annons

Cakewalk Audio Pro 9,0 i MAC med E-MU 0404/USB


llilja

Recommended Posts

Är det någon som har en aning hur jag får E-MU 0404/USB att fungera i Cakewalk Audio Pro 9,0 i Windows XP som körs på en MAC med Parallels Desktop. Mitt Logioc Expres 9,0 funkar hur bra som helst i MACen med ljudkortet. Jag ska använda playlisten från Cakewalk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
en MAC med Parallels Desktop
Du kan få USB-minnen/USB-hårddiskar att fungera under Parallels Desktop, men inte ett USB-ljudkort.

Du blir tvungen att köra Windows XP på en egen partition (dvs. Boot Camp), inte genom en virtuell maskin.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du kommer inte få externa ljudkort att fungera i virtuella maskiner oavsett USB eller Firewire. Beklagar.

Uppgradera XP till Windows 7? Eller använd Macens interna ljudkort genom Parallels Desktop (det fungerar, men inte helt användbart som musikdator).

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Cakewalk Audio Pro 9,0 funkar inte i W-Vista och W-7

Hej!

Inget ont om Cakewalk Pro Audio 9, även om det är ett drygt 10(?) år gammalt program. Jag kollade lite på cakewalks forum, och jo, där är åtminstone en användare som kör PA9 under Windows 7, även om det kräver sin tweak.

Det var bara det... Dina övriga frågor om dual desktop på mac osv, svarar nog Linus bättre på än jag;)

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...