Jump to content

Recommended Posts

VÀlproducerat, bra sound, proffsigt. Om jag ska ge dig nÄgon kritik sÄ Àr det vÀl att det Àr lite vÀl "gjort". Drop med sidechainad white-noise, traditionella sweeps som buildup, osv. Det vore kul att höra om du kunde komma pÄ nÄgot helt eget. NÄt som fÄr en att tÀnka "Oj, det dÀr var smart." eller "Hur fan gjorde han det dÀr?"

Men det lÄter ju bra, det gör det.

Grymt! Riktigt bra!

Finns det möjlighet att göra en "Edit/Re-Work" pÄ den? Skulle vara skoj!

Det gĂ„r utmĂ€rkt, skicka ett PM med din mail bara, sĂ„ ska du fĂ„ alla filer 🙂

VÀlproducerat, bra sound, proffsigt. Om jag ska ge dig nÄgon kritik sÄ Àr det vÀl att det Àr lite vÀl "gjort". Drop med sidechainad white-noise, traditionella sweeps som buildup, osv. Det vore kul att höra om du kunde komma pÄ nÄgot helt eget. NÄt som fÄr en att tÀnka "Oj, det dÀr var smart." eller "Hur fan gjorde han det dÀr?"

Men det lÄter ju bra, det gör det.

Är svĂ„rt att skapa det dĂ€r originella och fĂ„ det bra, hĂ€mtar inspiration frĂ„n olika lĂ„tar/producenter och skapar nĂ„got eget. FörstĂ„r vad du menar, ska öva pĂ„ att skapa "wow" kĂ€nsla över lĂ„tarna 😉

Detta var riktigt najs, ska försöka ge dig lite kritik hÀr.

Lite mer jobb och finputs sÄ det blir en riktigt bra lÄt. Kanske stapla pÄ en till synth i leaden för den lÄter lite tam tycker jag. Tycker att den klÀttrande synthen kÀnns skum ibland ocksÄ. Kanske sÀnka den ibland. Skulle försöka jobba lite med stÀmningen i lÄten, lite mer dramatik, kanske en pad, sÀtt reverben snyggare, större. LÄter lite avskalat faktiskt, hmm kanske en intro hook ocksÄ innan du bjussar pÄ din hook, kanske bara en ton men olika oktav.. ngt enkelt.

mina ören som sagt

Potential! Som redan sagts sa haller jag med om att du ska jobba fram ett "eget" sound. Jag tror du har formagan att skruva fram nagot tok-fett om du gar ifran SHM tanket och hittar nagot eget. Det haer aer ju det som vi (musikskapare) alla sliter med, men jag tror faktiskt du har kapaciteten i dig. Det later sa i alla fall!!! 🙂

Och till Ludwig Koz: Du har retat min musik-mojo...naer blir du klar med en full version som aer finslipad och krispad sa jag far hela upplevelsen?

Detta var riktigt najs, ska försöka ge dig lite kritik hÀr.

Lite mer jobb och finputs sÄ det blir en riktigt bra lÄt. Kanske stapla pÄ en till synth i leaden för den lÄter lite tam tycker jag. Tycker att den klÀttrande synthen kÀnns skum ibland ocksÄ. Kanske sÀnka den ibland. Skulle försöka jobba lite med stÀmningen i lÄten, lite mer dramatik, kanske en pad, sÀtt reverben snyggare, större. LÄter lite avskalat faktiskt, hmm kanske en intro hook ocksÄ innan du bjussar pÄ din hook, kanske bara en ton men olika oktav.. ngt enkelt.

mina ören som sagt

Leaden mĂ„ste blir mĂ€ktigare, stĂ€mmer bra 🙂 Ska Ă€ndra klĂ€ttrande synthen tror lite andra ljud krockar med den. Tackar för alla tips!

Försökte mig pÄ en remix/re-work. :rolleyes: TÀnkte bara lÀnka en liten snutt hÀr och höra vad du tycker!

Beaches remix

*update* ursĂ€kta för den höga volymen pĂ„ snarsen vid 0:40 😊

Gillar de du gjort hittills, lite mer drama i din remix Ă€n vad jag gjort, invĂ€ntar en klar produktion 😉

Potential! Som redan sagts sa haller jag med om att du ska jobba fram ett "eget" sound. Jag tror du har formagan att skruva fram nagot tok-fett om du gar ifran SHM tanket och hittar nagot eget. Det haer aer ju det som vi (musikskapare) alla sliter med, men jag tror faktiskt du har kapaciteten i dig. Det later sa i alla fall!!! 🙂

Haha aa lyssnar kanske lite mycket pÄ SHM, men ska tweeka ljuden!

Vilket program och main synth anvĂ€nder du?? Fett bra lĂ„t btw!!! 😄

AnvĂ€der Fruity Loops. Till lead synthen anvĂ€nder jag MS-20, Oddity och Nexus. Tackar â˜ș

Jag tycker att du ska fortsÀtta att lyssna pÄ SHM, hÀrma dom pÄ detaljnivÄ t.om. Dom Àr ett bra riktmÀrke. "Eget" sound kommer automatiskt med tiden. Ditt sÀtt att bygga dramatik och behÄlla intresse, ditt sÀtt att kicka igÄng lÄten igen, dina egna effektkedjor, dina favorit trumljud, din egna kick, din favorit synth, ditt sÀtt att mixa osv...