Guest Steffeboy Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Tja. Finns det någon effekt som gör sången med "rör" känsla.=dist+rymd??? Kan ej förklara bättre, är så j*vla ny på det här. Jag söker fyllighet i soundet så denna beskrivningen skall väl funka Yo baby Yo (Pat Bateman Rules Big time!!!)
Guest Danny Cort Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 (edited) Finns flera stycken pluggar som gör det du eftersträvar. Låter som du är ute efter ett "gammaldags" analogt rörljud. Testa Vintage Warmer + Antares Tube & ett litet reverb. Vad har du för mick & preamp? Edited February 7, 2005 by Danny Cort
Guest Steffeboy Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Tyvärr har jag endast en ZOOM PS-04, och använder den inbyggda micken. Den är överraskande bra, som sagt jag är ny på det här. Och preamp..........hmmm vet ej.
Guest Danny Cort Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 (edited) Ok..den har inbyggd preamp. Men vänta dig inte för mycket värme & rymd genom den...hehe. Testa ändå med Vintage Warmer + Antares Tube. Ljudet kommer behöva tryckas upp ordentligt. EDIT; Vore kul att höra sångljudet från handflatan innan editering...lägg upp! Edited February 7, 2005 by Danny Cort
Recommended Posts