funkis.org Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 LÅTNAMN: aoneris(in prod) ARTIST/GRUPP: funkis GENRE: ambient LÅTLÄNGD: 9,56 KOMPOSITÖR: olle svensk PRODUCENT: olle svensk EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3pro STORLEK: 7,56Mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: http://www.funkis.org/e107/request.php?38 Ett stycke jag jobbar på. Inspirerat av Scotts ödesdigra polarexpedition 1910-1912(http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Falcon_Scott). Jag har ett problem dock. Har gjort stråkarna med Sytrus i FL Studio. Det är dock ett brus med, som jag tycker inte borde vara där. Har kollat, och det är i FL Studio det ligger... Nån annan som upplevt detta? Eller som vet vad som kan vara orsaken?
equality Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Vet inget om Scotts expedition men det här låter väldigt ödesmättat också. Du har naturligtvis tänkt det som filmmusik?
sisältää Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 Oj, så amigatracker det låter om det lägre stråkljudet och hur det huggs av vid varje tonbyte. Nå, inte för att det är fel egentligen.. bara en iakttagelse. Jag försöker att tänka mig en polarexpedition till musiken men vill nog ha nämnda stråkljud en aning dovare om det ska fungera helt för mig.
trancer Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 Lägg upp lålänk istället för massa php tjaffs, så man kan streama den direkt istället .. Nu sket jag i det bara för det . /Perrra
Egghuvud Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 Ambitiöst! Vet inte vad stråkbruset är, men jag skulle byta stråkljud iallafall. Tycker det blir alldeles för ointressant med sånt där fm-stuk på det. 😄
sisältää Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 trancer: Precis! Guu va jobbit me tre klick istället för ett! 😛 Fast lite rätt har du ju, vissa struntar nog i att lyssna när det inte är direktlänkar som presenteras.
Recommended Posts