Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

post-4721-0-13511600-1299972254_thumb.gifKällare-open.pdfHej,

Har planerat ihjäl mitt tillbygge av inspelningsrum och ombygge av kontrollrum och är helt slut på ideér. Vänder mig därför till er och ber om stöd. Hur skulle ni planera in ett inspelningsrum, eventuellt sångbås och ett kontrollrum i detta utrymme ? Se bifogad pdf fil.

mvh

Bo

Edited by BoGarsle
Annons
Posted

Halloj Bo! Jag vet precis hur det kan kännas när man sitter och planerar och kör fast 😲 Hur är lokalen disponerad idag och vart är kontrollrummet placerat?

/ Björn

Posted

Känns ju som trapphuset i mitten begränsar planeringen en del. Är det den primära ingången eller är det dörren där nere? Och vad är öppningen till höger? Den primära ingången bör ju vara i närheten av lounge/wc/pentry området. Sedan bör tillgängligheten vara i ordningen kontrollrum, inspelningsrum/sångbås och förråd. Detta då förrådet knappast kommer användas vid inspelning, däremot vill man gärna kunna gå mellan kontrollrum och lounge/wc samt ut ur studion under inspelning.

Posted

Trevligt med så snabba gensvar. Idag har jag ett kontrollrum i den högra delen och ett litet sångbås mitt framför trapphuset. Dörren i längst ner i mitten på bilden är ytterdörr. (Öppningen till höger är inte i bruk). Har fler väggar idag än vad bilden visar. Inga av idag befintliga väggar är bärande förutom det där hopplösa trapphuset :=).

Posted

Tjusigt adrumdrum ! Du får mer än gärna komma med mer förslag på placering av inspelningsrum, bås. Någon annan med andra förslag på kontrollrum, inspelningsrum m.m. ? Tacksam för all stöd/hjälp jag kan få.