Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Avinstallera FL Studio? och pluggar...

Om man avinstallerara FL studio och vill installera en nyare version måste man då avinstallera pluggarna med och

hittar den nya versionen av FL studio pluggarna från gammla versionen av FL eller måsta jag installera om pluggarna på nytt?

Annons
Posted

FL:s pluggar eller externa? Gör du bara en sökning efter pluggarna (externa) som man brukar göra när man lagt in nya så bör dom dyka upp. Däremot ser jag alltid till att kopiera nyckelvärdena från registret (inte att rekommendera om man inte vet vad man gör) innan jag avinstallerar en äldre version av FL, just för att slippa lägga till "favoritkataloger" och även så man slipper skriva in serienummer till betalpluggarna.

Posted

FL:s pluggar eller externa? Gör du bara en sökning efter pluggarna (externa) som man brukar göra när man lagt in nya så bör dom dyka upp. Däremot ser jag alltid till att kopiera nyckelvärdena från registret (inte att rekommendera om man inte vet vad man gör) innan jag avinstallerar en äldre version av FL, just för att slippa lägga till "favoritkataloger" och även så man slipper skriva in serienummer till betalpluggarna.

Externa, måste man installera om dom?

Posted

Externa, måste man installera om dom?

Så länge dom inte ligger i en katalog under FL-katalogen behöver du inte göra det. Däremot så sparar FL all sin info i registret, med nya värden för varje version du installerar, så det kan hända att du förlorar presets.

Posted

om man inte vert var man sparar presetserna 🙂

Jag sparar pluggar och presets i speciella kataloger så jag vet var jag har dem. Underlättar uppgradering.

Posted

Just fan, alla presets glömde jag bort. Men det jag menade var att har du betalpluggar så sparar FL den infon i registret och har du t.ex 9.5 och uppgraderar till 9.6 så skapas en ny registernyckel för 9.6 och således behöver du skriva in all info för betalpluggarna igen.