Jump to content
Annons

3.50 Meter högt tak i mixerum - studiorum i samma...


Pindaros Alkman

Recommended Posts

Jag har för mig att det är en lite äldre modell av PE plast.

Vi bygger för att vi ska kunna använda studion under vår livstid och sen får de gärna riva hela studion.

Min nya fundering är om det blir skillnad i akustiken om vi bara sätter OSB i taket och skippar Gipset?

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gips bör ni använda för att få in så mycket massa i taket som möjligt (påverkar ljudisolering och resonans). Posta gärna en skiss eller bild på hur konstruktionen ser ut så är det lättare att hjälpa och ge rätt råd.

Edit: Se bara till så att det är en plast som är ångtät och avsedd för ändamålet så är det ju ingen fara.

Redigerat av wellness music
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Snart är lokalen klar...

Utsidan nästan klar, lite ventilation med ljudämpare på inluften, utsuget med fläkt ligger ett tiotal meter ifrån lokalen och där läcker inte in några störande ljud! (överskottsenergin (värmen) från lokalen nyttjas till annat)

post-28243-0-00562800-1318012503_thumb.jpg

Jag återkommer när hela insidan är gipsad och klar!!!

En fundering bara...

När det gäller akustiken ska jag öppna en ny tråd för det ändamålet eller vad tycker ni?

(Ok, jag vet att ni vill ha fler bilder men vi har valt att hålla det hela hyfsat anonymt...)

Jag kan lägga ut fler bilder gällande akustiken, samt alla mått!

Det känns som om det är snart det börjar bli spännande! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...