Jump to content
Sign in to follow this  
EmKay

EmKay meets Ludwig Koz - Marbels

Recommended Posts

Titel: EmKay meets Ludwig Koz - Marbels

Av: EmKay

Uppladdad: 25 Feb 2011

Kategori: Elektroniskt/dans

En liten piano house dänga från förra året som jag tänkte lägga upp för lite kritik.

Ludwig Koz står för piano klinket.

Enjoy!

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

Trumintrot låter bra, lite Black Legend, men bastrumman som kommer in efter en stund låter behöver längre release och lite mer botten. Höj volymen på effekten (scratchbromsen!) runt 0:51, innan taktbytet. Synthen som spelar samtidigt som pianot efter introt skulle jag byta. Något pluck-ljud som kommer in runt 01:20 låter malplacaerat, lägg hellre in ett house/electro-ljud. Hoppsan, runt 02:00 blir det en annan låt, bättre piano faktiskt. Skippa det innan som låter lamt ijämförelse med det nya. Tajta till trummorna tillsammans med basen så blir det mer tryck. Lägg in en vocal, känns som om det fattas då låten saknar melodi.

Bra jobbat!

Äntligen lite bra tips från nån som vet vad de pratar om.

Tack för det kaptenen, får se hur jag gör med vocals men ska kolla över det andra.

Jag svarar lika mycket på kaptetens inlägg nu eftersom jag är rädd att du förstör en bra låt annars. :P Kicken behöver som sagt jobbas på eftersom den känns avskuren som den är nu. Jag tycker första breaket är riktigt bra. En aningen fetare synth där ni öppnar upp filtret långsamt men ordentligt med automation hade nog gjort susen. Angående synten som kommer in i breaket förstår jag precis vad ni var ute efter när ni lade in den och den hade låtit ännu bättre med lite dist. Om jag hade varit er så hade jag jobbat utifrån framför allt ackorden på pianot och skippat allt efter just 2:00.

Låten påminde mig på något vis en hel del om den här: http://www.youtube.com/watch?v=8rKzu8S4tWY. Om ni nu skulle välja köra på det efter 2:00 så spara början och gör en ny låt av det!

Hehe ja, risken finns :-)

Kanon tips.

mmmh...håller med om synthen nu när du säger det, en dist för att få den lite skitigare skulle behövas.