Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest HaraldS
Posted (edited)

Har någon en förklaring till att när jag exporterar midifiler från PT kan inte PT läsa dem. När jag försöker importera dem igen syns de i browsern som skuggiga icke läsbara filer. De får heller inte något filtillägg till namnet utan benämns endast som "dokument" i fil-infon. Och det spelar ingen roll om jag väljer Single eller Multi-track

Kan inte minnas att jag erfarit något liknande tidigare.

Harald

Mac Powerbook G4

OSX 10.3.7

002 rack

PT 6.4

Edited by HaraldS
Annons
Posted
Har någon en förklaring till att när jag exporterar midifiler från PT kan inte PT läsa dem. När jag försöker importera dem igen syns de i browsern som skuggiga icke läsbara filer. De får heller inte något filtillägg till namnet utan benämns endast som "dokument" i fil-infon. Och det spelar ingen roll om jag väljer Single eller Multi-track

Kan inte minnas att jag erfarit något liknande tidigare.

Harald

Mac Powerbook G4

OSX 10.3.7

002 rack

PT 6.4

Vilken browser är dom gråa i, Workspacen? Det finns inget stöd för drag and drop av midi filer från workspacen idag, bara sessions och ljudfiler typ..

Guest HaraldS
Posted

Problemet är löst. Av någon anledning skriver PT inte filnamnstillägget .mid. Men om jag lägger till det själv, antingen när jag skapar filen eller i efterhand, fungerar det.