ChrioN Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Hur gör man detta i Cubase sx 2? Eller rättare sagt, går det? Jag har letat och letat. Sökt i manualen m.m. men inte hittat svar. Det går ju på audiospår, men inte på midi-spår, för då uppfattar ju Cubase spåren som just midispår, och det kan man ju inte lägga audioeffekter på. Vad göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Om du scrollar lite längre till höger i mixern, så hittar du VSTi-utgångarna som audiokanaler där... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrioN Posted February 3, 2005 Author Share Posted February 3, 2005 Om du scrollar lite längre till höger i mixern, så hittar du VSTi-utgångarna som audiokanaler där... 🙂 Jo precis, men hur routar jag om, låt säga 10 vstaudiokanaler till en stereokanal som jag kan lägga gemensamma effekter på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Gör en group channel som du lägger effekter på, sedan routar du dina VSTi-kanaler till den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrioN Posted February 3, 2005 Author Share Posted February 3, 2005 givetvis har du ju helt rätt cm0s...vet inte riktigt hur jag tänkte (eller inte tänkt)... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Alltid kul att kunna hälpa till 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts