Jump to content
Annons

Röstningstråd för festival#36


Anders F

Recommended Posts

Annons

Förslag på film: Dirty Dancing

det ska alltså vara en eller flera påhittade film titlar så man kan skapa ganska fritt för att göra en låt som kan passa till tänkt film/målgrupp.

vet inte men gizmosis kanske vill ha lite förslag på filmtitlar (typer av film) man ska göra musik till.kan vara bra med några olika att välja på som kan passa de flesta att göra musik till.

en klassisk film låt: Grease (lite lustigt att göra en Disco låt till en film om 50-talet! men det funkade ju.

http://www.youtube.com/watch?v=phwOOmFYudU

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Förslag på filmtitlar/genrens;

* the Forsaken (tänk "the Thing")

* Jag-vet-vad-du-gjorde-med-de-där-ungdomarna-och-vart-de-gömde-ditt-utslitna-hjärta-så-du-kan-återuppstå-i-minst-fyra-uppföljare. (random teenage slasher om det nu inte framgick ☺️ )

* Hill 419 (krig/drama i valfri epok med episka masscener, gärna en kärlekshistoria insprängd (! 😆) samt extremt mycket flaggviftande och män i slitna uniformer som springer i slo-mo)

* the Utopia within (typ sci-fi med ett fint budskap)

* Morsan, du glömde mig! ("tokrolig skrattfest" med förväxlingsinslag)

* Mannen med hunden (svensk thriller med verklighetsanknytning)

* Lycka är att få gå på fest (amerikansk animerad långfilm med ett djupare budskap typ "man ska inte mobba andra människor")

CHAE

PS För övrigt satt jag länge och lurade om jag skulle rösta på "Bellman" eller "Given film". Bellman är ju rock n' roll så det förslår 😛 DS

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, men minst ett tema måste gå att göra något som påminner om Disney-musik till!

Lycka är att få gå på fest (amerikansk animerad långfilm med ett djupare budskap typ "man ska inte mobba andra människor")

Det var lite så jag tänkte där. Men du satte ordet "Disneymusik". Tack där 🙂

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Disney har ju gjort highschool musical 1-3, camp rock 1-2, starstruck. kanske även cheetha girls? sen finns det ju hannah montana. finns ju Bratz (med riktiga människor).

men nån highschool film, nån action mm. så att det går att göra olika musik och fler kan/vill vara med.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej TECKNAD Disney. Jag vill skriva A whole new world, Vänta Snart Är Det Jag Som är Kung, Under The Sea, Färger I En Vind, Stand Out, Why Should I Worry, Alla snubbar vill ju vara katt... och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några egna tittlar:

A Volunteer Of Love: Comedy/drama/hate/violence

A French canadian cop and his dog that's loves his doughnuts a little too much.

Trippel killer Trippel Thriller: (Thriller/horror)

Hangs his daughter resets the love of anger in a new sort of violence.

Snow White patrol: (Lesbian drama)

Revenge Of The Stolen Cookie (Comedy)

A boy and his goat(Dog) they have to solved the crime.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vara bakgrundsmusik eller låtar, eller både ock?

det är alltså en låt med samma namn som filmen du väljer (av de alternativ som det blir när festivalen startar)som ska vara med i refrängen.

det ska alltså vara ganska typiska genre filmer med en tydlig målgrupp för att det ska vara lättare att passa in typen av låt/&musik.

som alla bond-filmer, grease, starstruck, mars attacks mfl.

låtar som man förknippar med en film.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ursäkta alla att jag inte varit inne idag. Har inte orkat då jag ligger i feber. Men så fort jag mår bättre ska jag ta och kika på era förslag och starta den nya festivalen. Hoppas ni har överseende med detta.

Mvh

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad du syftar på, men om du menar att de lät som ganska få gånger för en film man älskar så tänk efter själv hur många filmer du frivilligt satt dig ner och kollat på från början till slut tio gånger. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

10 gånger är mycket tycker jag. Jag har sett den 2 gånger, första typ 90 eller när den nu släpptes och då vart jag fulkommligt döskraj, våga knappt gå hem från bion, andra gången var för nåt år sen, då var den inte lika skrämmande längre 🙂 Men soundtracket lika bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad du syftar på, men om du menar att de lät som ganska få gånger för en film man älskar så tänk efter själv hur många filmer du frivilligt satt dig ner och kollat på från början till slut tio gånger. 🙂

Enligt debatt har det gjorts typ fem bra filmer sedan 1902 om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, film suger så in i helvete.

Skulle aldrig komma på tanken att se en film fler än två gånger.

Jaså själv så älskar jag film och Tv-serier. Är filmen grymt bra kan man nog se den minst 2-3 gånger samma dag eller så, om den är väldigt bra. Väldigt sällan man ser en film bara två gånger.

Redigerat av hellfog
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså själv så älskar jag film och Tv-serier. Är filmen grymt bra kan man nog se den minst 2-3 gånger samma dag eller så, om den är väldigt bra. Väldigt sällan man ser en film bara två gånger.

+1 på det! Film kan vara det bästa näst efter kärlek och musik 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså själv så älskar jag film och Tv-serier. Är filmen grymt bra kan man nog se den minst 2-3 gånger samma dag eller så, om den är väldigt bra. Väldigt sällan man ser en film bara två gånger.

Har jag sett en film vill jag inte se den igen förrän jag glömt handlingen. Det brukar ta några år även när det gäller dåliga filmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...