Jump to content
Annons

Röstningstråd för festival#36


Anders F

Recommended Posts

Då va det dags att rösta fram det ämne ni vill ha för nästa festival. De tre som hade starkast stöd i spåntråden upplevde jag va

Bellman:

Gör en egen tolkning i varlfri genre med någon av Bellmans låtar.

Låt från forumet:

Välj en låt från låtkritiksavdelningen och gör din egen version av den i valfri genre. Detta kräver att du har tillstånd från uppovsmannen.

Given titel till en film

Jag lägger ut några filmtitlar. Du ska sedan skriva ledmotivet till filmen du väljer, som ska locka en viss typ av publik som också står givet. Vi tänker oss även att låten ska spelas på radio och bitvis användas i tv-reklam och bioreklam. Här skriver man en låt i valfri genre som ska locka publiken att se filmen samt bli en "hit".

Exempel från sixtis, inte bestämt vi användes dessa titlar, men så man förstår idén

outlaw bikers from hell - (tänkt målgrupp män 20-45 år. action/vålds film)

highschool love- (ungdomsfilm)

The Spy that Died- deckar/agent/thriller (från 15år och uppåt)

Blood eating Zombies- skräckfilm - (från 15år och uppåt)

Och några jokrar 🙂

Eget byggt instrument:

Här får du komponera i vilken genre du vill och helt fritt så länge du enbart använder instrument du byggt själv.

Gör en cover/tolkning på EN given forumlåt

Titeln säger nog allt här.

Så sätt igång och rösta fram ditt favoritförslag nu!!! röstningen avslutas måndag kl 23:59. När klockan slår 00:00 till tisdag är röstningen avklarad.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Gör en cover/tolkning på en given forumlåt" och "Låt från forumet" tydde jag som samma tema,

men kom på att man inte vet vilken den givna forumlåten är för det bestämmer väl festivalbossen.

Synd att man inte vet det innan.

Fattar inte hur "Bellman" kan få röster... 😆

Väljer temat "Eget instrument".

☺️

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...