Jump to content
Annons

FESTIVAL #36


Anders F

Recommended Posts

Gör man om andras låtar (forumlåtar) finns det en viss risk att vissa känner att deras låtar inte hanteras med tillräcklig aktning. Andra kan känna att någon annan gör deras egen låt bättre än de själva. Även om kompositören gett sitt medgivande, så kan endera fallet leda till lite .. infekterad stämning.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller nån låt av Lena Nyman?

Eller varför inte Snoddas medan du ändå är på gång. :rolleyes:

Det var alltså ett svar på ...

Stopp!!! Nu vet jag!!

Alla tolkar Allan Edwall!

EDIT: Fast Snoddas kanske inte är en dum idé, om man nu ska ägna sig åt covers ...

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa..Allan Edwall..My Hero En Stjärna på nattens himmel,ingen annan kan tolka den norrländska folksjälen som han,eller om man vill svårmodet. bytheway Devin Townsends bästa skivor är(tycker jak)97 Ocean Machine-Biomech 01 Terria 03 Accelerated Evolution 06 Synchestra 07 Ziltoid the Omniscent(Ki och Addicted har jag inte lyssnat igenom än) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör man om andras låtar (forumlåtar) finns det en viss risk att vissa känner att deras låtar inte hanteras med tillräcklig aktning. Andra kan känna att någon annan gör deras egen låt bättre än de själva. Även om kompositören gett sitt medgivande, så kan endera fallet leda till lite .. infekterad stämning.

Inte om folk går med på att inte bete sig som självupptagna idioter.

Vilket man kanske inte ska satsa för mycket pengar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,jag tog bara ett exempel på musikutförande som jag inte tycker är så särskilt intressant 😐 för jag vet ju att dansband har väldigt duktiga musiker och fyller en social funktion untsowiether..Men för att citera en stor idol Errol Nordstedt från en av hans hits "ni kommer att vakna upp ensamma och bakfulla och upptäcka att det inte finns nån mjölk att skjölja ner bakfyllan med"hehe ett sanningens ord!(men valenzia kanske är gammal DBM) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Festival för oss lite äldre och ett hits for kidsfestival för valparna kanske där de kan gnälla på all musik som är äldre än 90-talet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope inte alla, väljer de som verkar få mest stöd. Detta för att det annars kommer bli röstning på kanske 20-30 olika förslag. Orkar inte lägga ner all tid på att föra in alla röster på det. Om man ser ett tema man verkligen vill ha med så pusha för det så det blir framträdande i denna spåntråd istället.

Ska jag annars även ta med alla gamla förslag från alla andra gamla spåntrådar eller liknande också? Det skulle ju inte vara hållbart. Eller? Men visst kan man ta med fler än tre. MEn inte hur många som helst känner jag.

MVH

Anders

I sånna fall vill jag vara med pusha för Disney som någon föreslog.

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

rolleyes.gif

(Lika fjantigt [moget] som att säga att dansband "kommer från rövhålet").

det är lugnt Valle...KISS- killarna sitter vid spakarna och så länge dom gör det så blir det ingen diskussion...pojkband kommer väl inte från rövhålet!?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag röstar fortfarande på EN låt som alla får tolka efter eget huvud, en random cover blir ju så jävla spretigt, och

sen har väl knappast nån orkat lyssna på alla låtar som har lagts upp på forumet.. eller?

du kan ju ta min stooges influerade låt och göra den bättre. :rolleyes:

annars får man väl lyssna igenom så många forumlåtar det behövs för att hitta en man kan göra bra/bättre på sitt eget sätt.

vilket väl också var lite av tanken med detta festival tema, att öka aktiviteten på låt avdelningen.

alla kan ju tipsa om låtar i festivaltråden när det är dax i såfall.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Forumlåtar?

Ska det göras covers på mediokra hemmakrattade alster?

Ha Ha,, Hi Hi,,guva kul liksom.

Fiskmåsar, vejki,vejki.. 😛

Kör på Bellman grejen, tror det kan vara givande.

Är genast inne på Pink Floyd goes Carl Mikael,,,flummigt, flummigt.

Fast blir det Forumlåtargrejen så tjingar jag Lucy med HVB...."den kommer att krossa" fast kanske inte proddmässigt dåra... 😉

De e gott med vin...Häpp.

/C

Link to comment
Dela på andra sajter

Stolta Stad kan ju bli en cool raplåt (Sikmar?) med all "prat-text". Kan bli fränt!!

En höjdarlåt är bla Så lunka vi så småningom med Roffe Wikström. Kan blueskillarna så kan vi! Fast det är nog country i den versionen...

Själv lutar det nog mer mot en mer okänd låt om Bellman vinner! Har hittat ett guldkorn ur Bellmansällskapets standardupplaga.

Bellman ska det bli! Bellman ska det bli! Bellman ska det bli!

Vart skickar jag mutan?

Nåväl, skål på er bröder och systrar :rolleyes:

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kan ni grabbar kliva ner från hästen nån gång? Det börjar bli oklädsamt hur mycket utrymme ni tar med KISS och övriga skämtsamheter. Ge upp.

KISS på dig lilla laxen. Eller förresten KISSa på dig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

men valenzia kanske är gammal DBM 🙂

Jag antar att du syftade på mig, dvs "Valle" (Valenzia Vision är min firma).

Nej då, jag vill inte påstå att jag är äkta, "gammal DBM". Däremot har jag varit värsta musik-horan som spelat i olika konstellationer och genrer som jag gillar lite mindre, för att tjäna ihop pengar till det jag tycker är roligare att spela.

Jag tycker bara det är synd när vissa känner ett behov att clowna sig lite extra när det särskilt kommer till dansbandsmusik. Så fort dansband nämns så blir det VM i förringning... trots att dansbandsbranschen oftast är en större business än den man själv gillar (och naivt inbillar sig själv är "världens bästa").

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du syftade på mig, dvs "Valle" (Valenzia Vision är min firma).

Nej då, jag vill inte påstå att jag är äkta, "gammal DBM". Däremot har jag varit värsta musik-horan som spelat i olika konstellationer och genrer som jag gillar lite mindre, för att tjäna ihop pengar till det jag tycker är roligare att spela.

Jag tycker bara det är synd när vissa känner ett behov att clowna sig lite extra när det särskilt kommer till dansbandsmusik. Så fort dansband nämns så blir det VM i förringning... trots att dansbandsbranschen oftast är en större business än den man själv gillar (och naivt inbillar sig själv är "världens bästa").

Det är oftast i dansband och countryband man hittar de mest kompetenta musikerna också!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oftast i dansband och countryband man hittar de mest kompetenta musikerna också!!

Ja, faktum är att man måste vara stadig i puls som attan, speciellt trummor annars överlever inte det dansbandet många sommrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör man om andras låtar (forumlåtar) finns det en viss risk att vissa känner att deras låtar inte hanteras med tillräcklig aktning. Andra kan känna att någon annan gör deras egen låt bättre än de själva. Även om kompositören gett sitt medgivande, så kan endera fallet leda till lite .. infekterad stämning.

Kan man gör en cover på sin egen låt då kanske?

Eller då heter det väl nyversion...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...