Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har garageband och har där skaffat mig JamPack Orchestra.

Nu undrar jag om orkesterinstrumenten som följer med Logic är samma eller om dom är bättre?

Jag tycker nämligen att JamPacket till Garageband inte är så där jättebra (även om jag kanske har varit lite dålig på att använda reverb på ett bra sätt).

Annons
Posted

Alla Jam Pack följer visserligen med i Logic Studio. Men Logic-instrumenten är helt andra instrument som inte går att använda till GarageBand.

Posted

Alla Jam Pack följer visserligen med i Logic Studio. Men Logic-instrumenten är helt andra instrument som inte går att använda till GarageBand.

Men är det alltså inte fler orkester instrument än vad jag redan har? Och låter det precis samma?

• 2 weeks later...
Posted

Jag har garageband och har där skaffat mig JamPack Orchestra.

Nu undrar jag om orkesterinstrumenten som följer med Logic är samma eller om dom är bättre?

Jag tycker nämligen att JamPacket till Garageband inte är så där jättebra (även om jag kanske har varit lite dålig på att använda reverb på ett bra sätt).

Mitt intryck är att Logics är mycket bättre, ivarje fall vid default. Man kan säkert skruva till ljudet i GB om man inte har råd med Logic.

Jag laddade ner för några år sen en del instrument till GB som en snubbe gjort och som helt klart var prisvärt. (Gratis men liten donation uppskattas.)

http://www.eniro.se/query?partner=leta_web&ax=leta&search_word=Boldt+Garageband+free&what=web

Posted

Men är det alltså inte fler orkester instrument än vad jag redan har? Och låter det precis samma?

Jo, Logic har mycket fler orkesterinstrument än Garageband. Däremot ingår alla Jam Packs i Logic Studio, så du har både Jam Pack-orkestern och andra "bättre" orkesterljud.

Men om ditt fokus är att få bättre orkesterinstrument kan du köpa en mjukvarusynt/ROMpler som är dedikerad till detta. Finns i alla stilar från Session Strings till Miroslav Philharmonik. Audio Units-pluggar är inte bara för Logic, de fungerar i Garageband också.