Jump to content
Annons

Ableton tilbehör


maoto

Recommended Posts

hej är helt ny när det gäller ableton har kanske suttit 5h med programmet och måste säga att det verkar vara väldigt bra. väldigt lätt att komma igång och testa sig fram i live modet!

så jag undrar vad man kan behöva för tilbehör för att underlätta?

http://www.thomann.de/se/akai_apc_40.htm har kollat på denna men som sagt behöver lite hjälp utav er som kanske är lite mer erfarna användare och vill gärna veta vad ni använder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De enda sakerna jag tycker du verkligen behöver är ett midi-keyboard (finns många på marknaden, bara att välja ett som du tror passar dina behov - med eller utan rattar, pads etc), ljudkort och monitorer. Ljudkort är även det beroende på vad för krav du har (ska du DJa? behöver du möjlighet att kunna spela in flera kanaler samtidigt? osv). Även monitorer är en smaksak, kan bara rekommendera att du provlyssnar! Beroende på vilken version av live du har kanske du vill köpa ett antal pluggar så som syntar och samplare. Men det finns en hel del freeware också, så man kan börja där (om det inte är Suite du har, då har du redan tillräckligt att börja med!)

APC är visserligen en fantastiskt maskin (har jag läst och hört, aldrig använt) men är lite mer utöver det vanliga. Kör på och köp den om du känner att det skulle ge nya möjligheter till ditt musikskapande.

Word of advice: Men se till att du inte faller för köpbegäret bara för att något är "coolt", tänk alltid till innan du handlar, behöver jag verkligen det här? Kommer jag verkligen att använda det här? Det handlar ju trots allt inte om lite pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaret! syntar har jag redan 3 stycken men kolla därför upp denna apc såg den på en torturial och det såg så enkelt ut att spela in och sen ändra ljudet är lite jobbigt att behöva flytta handen til musen vaje gång man vill ändra ljudet lite ! men finns det någon här med liteerfarenhet om bra prylar? takc på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...