BjornSilver Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 snälla hjälp mig jag har ett behringer mx-1804 1.st röde nt1 mick 1.st data med ett ljudkort som heter delta audiophile 2496 1.st mixerbord behringer mx 1804 euororack jag har fått ett smärre hjärnsläpp, jag få inte till det bra med micken alltså och fattar inte det här med pfl solo, och för att få stereo när jag spelar upp min musik måste jag på dom två kanaler "1-2" vrida panoreringen till right och på den andra kanalen left.... någon snäll själ som skulle kunna typ illustrera 😆 en liten bild genom att plocka en bild på mixern o rita dit hur jag ska koppla o vilka knappar jag ska trycka in o inte ??? 😲 Mvh BjornSilver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrPhil Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 (edited) Det låter inte som något problem. men vad ska du använda datorn till? Inspelning? Då bör du se den som en bandspelare. Alltså ska UT från ljudkortet kopplas till Tape return (eller liknande) på mixern. MIX från mixern ska IN i LINE IN i ljudkortet. LYSSNING ska du koppla från MONITOR på mixern till förstärkare. Micken sätter du i valfri kanal, kopplar på fantommatningen så micken får lite kräm, o sen trycker du in PFL, justerar inkommande ljudnivå med gain-ratten (VU-mätarna/LED-staplarna ska nu visa endast inkommande ljudnivå på den kanalen. Du måste givetvis ha nåt som låter oxå) så det slår nånstans runt 0dB. Släpp PFL, justera utnivån till inspelningen i datorn via regeln på kanalen. Masterreglarna ska stå på 0dB. Stereo ÄR två kanaler, varav en Vänster o en Höger. Din mixer kan också ha några stereo kanaler. Då panorerar du i mitten. [Med reservation för ev avvikande etikettering av knappar etc på Behringer-mixern. Jag utgår från en Soundcraft, men det bör stämma.] Edited February 1, 2005 by pmstudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjornSilver Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Det låter inte som något problem.men vad ska du använda datorn till? Inspelning? Då bör du se den som en bandspelare. Alltså ska UT från ljudkortet kopplas till Tape return (eller liknande) på mixern. MIX från mixern ska IN i LINE IN i ljudkortet. LYSSNING ska du koppla från MONITOR på mixern till förstärkare. Micken sätter du i valfri kanal, kopplar på fantommatningen så micken får lite kräm, o sen trycker du in PFL, justerar inkommande ljudnivå med gain-ratten (VU-mätarna/LED-staplarna ska nu visa endast inkommande ljudnivå på den kanalen. Du måste givetvis ha nåt som låter oxå) så det slår nånstans runt 0dB. Släpp PFL, justera utnivån till inspelningen i datorn via regeln på kanalen. Masterreglarna ska stå på 0dB. Stereo ÄR två kanaler, varav en Vänster o en Höger. Din mixer kan också ha några stereo kanaler. Då panorerar du i mitten. [Med reservation för ev avvikande etikettering av knappar etc på Behringer-mixern. Jag utgår från en Soundcraft, men det bör stämma.] Sjyst tack för hjälpen ska prova när jag kommer hem 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts