Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tja,

Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni?

Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker.

Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂

Tacksam för tips!

Edited by Freddy
Annons
Posted

En fråga till, om man kör drum replacement = skapar ett midi-spår för att fylla ut trummorna lite, går det att edit-låsa midin till den ursprungliga Audiofilen?

Posted

högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`?

Posted

Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna.

Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb.

Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår.

Posted (edited)

högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`?

På puk-bussen bara alltså. Menade lågpass så klart. 🙂

Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna.

Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb.

Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår.

jafan, det är nog så. Blir lätt att jag gör lite av allt samtidigt, mixar, proddar, spelar in. Får göra allt stegvis istället då 🙂

Edited by Freddy
  • Gilla 1
  • 1 month later...
Posted

Tja,

Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni?

Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker.

Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂

Tacksam för tips!

Gör som du gör med baskagge och virvel!

Sidechaina de instrument som tar för mycket plats för pukorna!

Låt pukorna styra sidechain. Voila! Pukorna hörs!!! Tada!! 😆 :lol:

Piiiz!