Jump to content
Sign in to follow this  
Avenixis

The Riff

Recommended Posts

Titel: The Riff

Av: Avenixis

Uppladdad: 11 Jan 2011

Filen uppdaterad: 11 Jan 2011

Kategori: Elektroniskt/dans

En Progressive trance låt jag börja med idag, så ja laddar upp en tidig preview här..

Kommentera gärna, hade varit hjälpsamt. :P

*så fortfarande lite små fel i den.. med mixningen. Och ska pilla lite mer på bassen,sen kanske slänga in en el-gitar melodi sen med 😉

Youtube:

Klicka här för att ladda ner filen

Edited by Avenixis

Annons

Förstår att det här är en tidig version, för du har en del kvar att arbeta med i mixen. Cymbalkraschen i början väckte Gustav Vasa (högt och skärande ljud!). Baskaggen och basgången är på tok för högt mixade, och du bör nog använda högpassfilter på de kanalerna (är bra att använda även på kanaler där man vill ha kvar basinnehållet, prova att skära vid 40-50 Hz). Hi-haten behöver sänkas.

I övrigt verkar låten okej. Men du skulle behöva lite mer synthljud som kommer in och håller melodin vid liv, gärna ljud som är lite panorerade.

Arbeta vidare så kan det bli riktigt bra! (Nu lyssnade jag på YouTube-versionen, och jag förstår att ljudet försämras där på grund av komprimeringen, men en välgjord mix låter bra även på YouTube.)

Förstår att det här är en tidig version, för du har en del kvar att arbeta med i mixen. Cymbalkraschen i början väckte Gustav Vasa (högt och skärande ljud!). Baskaggen och basgången är på tok för högt mixade, och du bör nog använda högpassfilter på de kanalerna (är bra att använda även på kanaler där man vill ha kvar basinnehållet, prova att skära vid 40-50 Hz). Hi-haten behöver sänkas.

I övrigt verkar låten okej. Men du skulle behöva lite mer synthljud som kommer in och håller melodin vid liv, gärna ljud som är lite panorerade.

Arbeta vidare så kan det bli riktigt bra! (Nu lyssnade jag på YouTube-versionen, och jag förstår att ljudet försämras där på grund av komprimeringen, men en välgjord mix låter bra även på YouTube.)

Tack så mkt för kommentarerna. Japp rätt mkt mixning kvar, cymbalerna fixade jag till innan.. haha..xD :).. och basen ska fixas. yes kommer oxå att byggas upp mer med melodier.. får uppdatera låten här sen.

tack för tipsen, hjälper. 😉 ^^ peace