Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

En billig bärbar kommer sällan fixa "tunga" saker. Men allt beror ju på vad man har för krav.

Vill du ha mest prestanda för dina pengar så är det smartare med en stationär dator.

Posted

Vill du ha mest prestanda för dina pengar så är det smartare med en stationär dator.

+1

Samt att man då kan köra internt (PCI) ljudkort = lägsta möjliga latency och CPU-belastning.

Guest omgwtfrofl
Posted

Tack för svar!

Den har gått upp 500 spänn i pris så den är inte lika intressant längre. Det är just en bärbar jag är ute efter. Jag tror att den skulle vara en stor skillnad jämfört med den flera år gamla stationära jag sitter med nu som inte ens klarar av att köra omnisphere. Så klarar den av att köra den pluggen utan problem är jag nöjd! 🙂

Posted (edited)

Jag kör en "gammal" stationär Core 2 Duo, E8400 3.0 Ghz 4 Gb ram. Har hittills inte stött på någon plugg eller kombination av pluggar som den inte fixar. Kan då nämna att jag bl.a kör EWQL Symphonic choirs, Hypersonic 2, Trillian, Addictive drums, div Waves pluggar, tunga impulsreveb m.m

Har svårt att se varför en bärbar i5 inte skulle fixa detsamma? Den processorn lär väl vara snabbare än min.

Edited by mickestrang