Jump to content
Sign in to follow this  
ErikSchroder

Bottoms up!

Recommended Posts

Titel: Bottoms up!

Av: ErikSchroder

Uppladdad: 09 Jan 2011

Filen uppdaterad: 09 Jan 2011

Kategori: Övrig musik

Hej!

Jag gjorde en låt till min kompis datorspel med samma namn. Jag har ingen aning om vilken genre det är, så jag satte den i Övrig.

Det jag ville uppnå var att den inte skulle vara långsam, men heller inte stressande. Spelet har vintertema (nyår för att vara exakt). Det jag kan säga som jag inte är nöjd med är när den loopar. Ljudbiblioteket som spelet använder sig av är inte så bra med looppunkter, så jag var tvungen att göra något trist så att den kunde loopa om helt från början.

Vet inte om jag får göra reklam för spelet, men annars kan ni testa spelet här om ni vill: http://operaroyale.com/bottomsUp.html

Finns till Windows, OS X och Linux.

Hoppas ni gillar låten!

Klicka här för att ladda ner filen

Edited by ErikSchroder

Annons

Låter riktigt bra, tycker jag, i alla fall om man tänker sig att det ska vara musik till ett spel. Det är en intressant utmaning att göra musik utifrån begränsningar, men jag tycker att du har lyckats väl. Det skulle kanske inte fungera att lyssna på "som det är", men det här är ju typisk produktionsmusik, och som sådan fungerar det riktigt bra. Det enda jag kan anmärka på är att gitarren och tvärflöjten får mig att tänka sommar istället för vinter. Hade jag velat illustrera vinter hade jag använt oboe istället för tvärflöjt och harpa istället för gitarr. Slagverket (marimba?) borde nog ha varit vibrafon istället och legat en oktav högre för att skapa mer känsla av vinter.

När det gäller själva mixen har jag inget att anmärka på. Låter helt okej.

Tack. :)

Tycker flöjten låter "kylig", jag vet inte. Det är ingen marimba, patchen hette något med "bell", någon synth.