Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

någon som vet om de går och isåfall något bra program som man kan

använda för att lägga effekter (typ lite reverb)på en inspelad video?

Annons
Posted

Det borde gå att editera ljudspåret i vilken ljudredigerare som helst. Det är ju någonting som man gör ganska ofta om man arbetar med film. Antingen använder du "import audio" eller motsvarande, eller så testar du helt enkelt att öppna videon i ljudredigeraren (det kan faktiskt fungera, även om du bara får upp ljudspåret).

Nu svarar jag på något som du inte frågade om, men om du lägger reverb på en hel mix (istället för enskilda spår), så använd det väldigt sparsamt. Om möjligt, försök filtrera bort bas och diskant från reverbet, så låter det förhoppningsvis bättre och mindre grötigt.

Posted

Det borde gå att editera ljudspåret i vilken ljudredigerare som helst. Det är ju någonting som man gör ganska ofta om man arbetar med film. Antingen använder du "import audio" eller motsvarande, eller så testar du helt enkelt att öppna videon i ljudredigeraren (det kan faktiskt fungera, även om du bara får upp ljudspåret).

Nu svarar jag på något som du inte frågade om, men om du lägger reverb på en hel mix (istället för enskilda spår), så använd det väldigt sparsamt. Om möjligt, försök filtrera bort bas och diskant från reverbet, så låter det förhoppningsvis bättre och mindre grötigt.

ja men de va inte riktigt så jag menade, så som du menade vet jag ju redan, men jag vill ha videon också inte bara ett ljudspår, fast iofs så kan man ju göra sådär å sen lägga ljudspåret över videon, fast kanske va så du menade, är lite trött i huve haha

Posted

Jag kanske var lite otydlig, givetvis kan du ersätta originalljudfilen med den redigerade ljudfilen i ditt redigeringsprogram, men det är lätt gjort. Om det inte går på något enklare sätt kan du importera den nya ljudfilen till ett nytt ljudspår och klicka på "mute" (eller motsvarande) på filen med det gamla ljudet.

Posted

Importera videon i ditt redigeringsprogram och lägg på ett reverb bara. De flesta videoredigerare stödjer väl VST skulle jag tro.

Hur du än gör så kommer du nog inte att slippa rendera om videofilen.

Posted

Vi behöver en Youtube-avdelning! blink.gif

Definitivt, eller i alla fall en avdelning om hur man presenterar sin musik på nätet på bästa sätt. Det känns inte som att det finns någon riktigt klockren avdelning för det just nu.