Jump to content
Annons

Thomann, Ett stort skämt?


Boltz

Recommended Posts

Dem verkar skumma och äckliga i telefon jag fick ju vänta på deras formulär och deras return kod i några dagar dock så har jag en spräcka så jag kan hota lite ibland i telefon ifall inte allt alltid fungerar men jag skällde lite till anders eller vad tusan han hette sedan pratade jag med nån danske inget lede men efter en vecka fick jag / kunde jag skicka tilbaka dj skitet ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Inte bara du kokar utan t.o.m din vrede. Du är så ilsk att ilskan är ilsk!

Jag kan hålla med om att Thomann har ett rätt sunigt beteende emellanåt.

Har själv en incident nu där jag fick en räkning på 230 euro, vilket jag inte hade en

jävla aning om. Visar sig att de krediterat nå't på mitt konto för en restad vara som jag senare fick. Dessa 230 euro gör att jag inte kan beställa den masterkeyboard jag tänkte ha

bara för att min virvel kom. Lite mer info från der thomänner hade inte skadat.

Prova GAK annars. Hyfsat gjutna, och ofta långt billigare än thomann.

Du kan ju inte vara sur på thomann för att de tar betalt för de varor du beställt. Att de inte tar betalt innan de skeppar varorna är ju bara seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

ibland händer det ju i Sverige också att saker går snett med musikprylar thomann har billiga prylar så saken den är ju att risken att få lite fel är 40% tror jag överallt ifall man nu inte beställer direkt från dem gör hårdvaran etc..

Jag beställde min synth som är en nord rack lead 2x och det var ifrån emusic då. men De beställde direkt från clavia och clavia skickade synthen direkt från lagret och kollade och testade så allt fungerade i 100% korrekt och det måste jag säga sedan jag har kört emusic nu ett tag så kör jag bara med emusic eftersom man kan lita på dem och de kollar snabbt i lagerstatus osv när du har betalt så läger de undan varan åt dig tills du har betalat tex igenom bankgiro som jag gör och det e suvuränt. Thomann är lite skitigt man får ju sms på konstig fjortis stavning men den dansken jag pratade med förstog mig eftersom jag pratade då lite grann norska för det e bara lite små ord som man byter ut och vissa där på thomann är riktigt trevliga i sig men servicen i sig är jizz i snön liksom du får ringa och ringa och ringa osv om du ringer till norska avdelningen så är det samma person som svarar i svenska avdelningen som e lustig mattias eller andreas vad han nu heter. Ganska Lågt där jag skall aldrig mer beställa ifrån thomann efter detta de fick skicka ut 2st lappar eftersom den ena gick bort i posten ändå då jobbade jag vid posten .. :/ 1-2veckor på dj set och sen var dj setet söndrigt utan att jag märkte det efter en veckans tid vilket skit .. cdn fastna osv

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
producerzoombie (oregistrerad)

Råkade ut för att fått en begagnad monitor igår från thomann kolla tråden lurad av thoomann....ett skämm,t.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan,vad sjukt! Satt för en två timmar sen och läste tråden när morsan kom hem med paketet jag fick från thomann.

Helt glad över mitt "kap" då jag fått allt 600 kr billigare än jag skulle få på musikbörsen.

Micen är till 1/4 täckt med någon grön färg vilket även har kletat av sig lite på stativet och övrig förpackning,samt att dem tydligen la på fraktkostnaden två gånger.????

Nu är jag riktigt förbannad..

Jag fick ingen information om att man kan få begagnade varor.??

Fyfan,är det ett jävla skämt eller..Skickade tillbaks det direkt

Någon som kan länka vart det står att varorna kan vara begagnade.

Är grymt besviken

Redigerat av musikfantast
Link to comment
Dela på andra sajter

Railind (oregistrerad)

Vafan,vad sjukt! Satt för en två timmar sen och läste tråden när morsan kom hem med paketet jag fick från thomann.

Nu är jag riktigt förbannad..

Jag fick ingen information om att man kan få begagnade varor.??

Någon som kan länka vart det står att varorna kan vara begagnade.

Är grymt besviken

Om det står B-stock så är produkterna oftast demo-ex eller begagnade retur-ex. Prisskillnaden brukar vara rätt liten mellan nytt och B-stock. Själv skulle jag aldrig beställa B-stock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det står B-stock så är produkterna oftast demo-ex eller begagnade retur-ex. Prisskillnaden brukar vara rätt liten mellan nytt och B-stock. Själv skulle jag aldrig beställa B-stock.

Om du med B-stock menar restposter, så har dom ju en helt egen avdelning, och att "råka" beställa en sådan vara är nog på snudden till omöjligt.

Däremot är ju även de på thomann människor, och människor är ju kända för att ibland kunna göra fel. Dock så är det ingen ursäkt när det blir fel så här ofta som det verkar ha blivit på senaste tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Railind (oregistrerad)

Om du med B-stock menar restposter, så har dom ju en helt egen avdelning, och att "råka" beställa en sådan vara är nog på snudden till omöjligt.

Håller inte med söker man på en produkt hos Thomann och inte läser ordentligt och tar den som kostar minst så är det nog ganska lätt att beställa B-stock av msstag.

Redigerat av Railind
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med söker man på en produkt hos Thomann och inte läser ordentligt och tar den som kostar minst så är det nog ganska lätt att beställa B-stock av msstag.

Det var mer än vad jag visste, att de kom upp bland sökresultatet. Men slarvar man med att läsa så är det ju lite ens eget fel. Det står ju klart och tydligt B-STOCK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en lite större beställning från Thomann med en hel del prylar i - fungerade galant och inte en skråma på grejorna. Har ringt thomanns support en gång tidigare av andra skäl, vilket inte heller var några problem med. Fick precis den hjälp jag behövde. Tråkigt att det ska behöva bli så pass jävla illa för vissa när företaget tycks sköta sig helt felfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en lite större beställning från Thomann med en hel del prylar i - fungerade galant och inte en skråma på grejorna. Har ringt thomanns support en gång tidigare av andra skäl, vilket inte heller var några problem med. Fick precis den hjälp jag behövde. Tråkigt att det ska behöva bli så pass jävla illa för vissa när företaget tycks sköta sig helt felfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en lite större beställning från Thomann med en hel del prylar i - fungerade galant och inte en skråma på grejorna. Har ringt thomanns support en gång tidigare av andra skäl, vilket inte heller var några problem med. Fick precis den hjälp jag behövde. Tråkigt att det ska behöva bli så pass jävla illa för vissa när företaget tycks sköta sig helt felfritt.

På vilket sätt sköter sig företaget felfritt när det blir så här illa för vissa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är starkt att gå ut med deras dåliga bemötande och ruttna hanterande. Den informationen behöver komma fram. Det är enda sättet att få dom att skärpa sig. Ju fler som skriver om missnöjet, desto större är chansen att det kommer fram till någon ledning på thomann, och desto dtörre är chansen att de förbättrar rutinerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske vore bättre om man uppmärksammade Thomann direkt på det i så fall. Går förmodligen lite snabbare då.

Själv har jag beställt 4 ggr förra året och redan 2 ggr detta året och har ännu inte haft något att klaga på. Får se när sista leveransen kommer.

Jag har alltid fått snabb hjälp när jag behövt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske vore bättre om man uppmärksammade Thomann direkt på det i så fall. Går förmodligen lite snabbare då.

Själv har jag beställt 4 ggr förra året och redan 2 ggr detta året och har ännu inte haft något att klaga på. Får se när sista leveransen kommer.

Jag har alltid fått snabb hjälp när jag behövt.

absolut skall man ju kontakta thomann själv för att få den hjälp man behöver, men vill man att de skall få eld i baken och förändra sina rutiner kan det hjälpa att skriva om det på forum som tex detta. skrivs det om dom på många ställen får dom dåligt rykte, och måste skärpa sig....skrivs det väldigt lite eller inget alls så sköter dom sig troligtvis inte så illa, men då är det ju heller ingen större fara för deras rykte. tongue.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann har vart vänligare än någon annan musikbutik jag någonsin handlat i. Jag fick en sansula (instrument som har en rund träram med ett tunt trummskinn som kropp) av min flickvän därifrån, några dagar senare råkade jag göra hål på skinnet genom att klantigt nog slänga guran på sängen efter jag spelat klart - där sansulan låg. Flickvännen kontaktade thomann och rådfrågade hur hon skulle göra och bifogade en bild på hålet (som förstörde ljudet extremt, gaffa funkade inte), en timme senare fick hon ett mail att hennes nya order var på väg, och vips så fick jag under samma vecka en ny sansula, helt gratis och behövde inte äns skicka in den gamla, så nu har jag två hemma, en trasig och en hel. Jag har ALDRIG vart med om sådan service i en svensk butik överhuvudtaget, förutom möjligtvis inet.se som har helt sjukt bra service.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill komma med en uppdatering av hur situationen ser ut idag.

Har legat i tvist och diskuterat med dom nu i ett par veckor. Dom har fått bildbevis på hur produkterna ser ut och i vilket skick dom vari i. Ableton live 8 skivan va trasig men jag gick in och registreade mig på deras sida och tankade hem nya fullversionen med alla updates.

Dom har gett mig ett prisförslag som jag godtagit. Sakerna fungerar ju trots allt utan problem med aldrig kul att få begagnade varor när man betalar för nya.

Var inga problem att diskutera med dom. Tog lite tid dock innan dom svarade på varje mail.

Det är bra att dom känner till problemen nu så att dom får chans att bättra sig på den fronten.

Jag kommer fortfarande beställa därifrån om jag hittar varor dom kan erbjuda billigare än konkurrenterna.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde ett pedalcase bl.a. för några veckor sedan, största modellen. När jag väl fick det visade det sig att det hade en REJÄL buckla/skada på ena sidan. Nästan ett hål igenom metallen. Emballaget var helt, så den skickades sån. Svårt att se hur man kan missa det. Det var inga problem med returen förutom mecket att packa ihop eländet igen, arrangera med UPS etc samt hämta nytt paket. Men så blir det ju när man beställer via post.

De lyckades även reservera dubbelt belopp på mitt konto vilket ledde till att jag inte kunde disponera c:a 2000 kr över jul och nyår. Pratade med Thomann som sa att jag skulle prata med banken. Pratade med banken som sa att bara Thomann kunde dra tillbaka reservationen. Orkade inte bry mig mer och efter 14 dagar gick reservationen ut, lik förbannat störigt i kombination med det andra strulet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

...Har för mig att man har rätt att ångra sig inom en viss tid vid köp på nätbutik enl svenska regler. ...För att testa, eller nåt sånt. Bara man skickar t'baks i ursprungsskick. Har hört att det då är lättare att tex returnera pga döda pixlar på en TV då man kan returnera utan att behöva ange att det är fel på varan, ett fel som man inte kan klaga på vid butiksköp pga att tilverkaren friskriver sig från högst 5 döda pixlar eller nåt liknande.

Kan det vara så att det är enklare att returnera trasiga prylar pga "att man inte är nöjd", istället för att reklamera nåt fel, och därmed fylls lagren med trasiga prylar som säljaren inte fått information om?

(Jag handlar från butik, men finns inga musik affärer i Sollentuna, och ibland finns inte varan inne om man åker till stan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...