Jump to content
Annons

Ostrukturerade Projekt!


Middle Milk

Recommended Posts

Hej! Skitbra forum. Har några små förfrågningar...

Har använt ableton ett bra tag. Införskaffade sedan en bättre dator där jag slutade lägga alla ljudfiler jag använder i strukturerade mappar. Nu kom jag till underfund med det faktum att Ableton inte kopierar själva ljudfilen när man drar in någonting i ett projekt, utan kommer ihåg var filen finns på datorn. Nu tänkte jag städa datorn lite. Betyder det att jag under inga omständigheter får flytta på de filer som jag använder i mina låtar? (SAMPLE OFFLINE) <- är det någonting som jag kommer få brottas med, och, hur återställer jag balansen i universum i så fall?

Puss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Skitbra forum. Har några små förfrågningar...

Har använt ableton ett bra tag. Införskaffade sedan en bättre dator där jag slutade lägga alla ljudfiler jag använder i strukturerade mappar. Nu kom jag till underfund med det faktum att Ableton inte kopierar själva ljudfilen när man drar in någonting i ett projekt, utan kommer ihåg var filen finns på datorn. Nu tänkte jag städa datorn lite. Betyder det att jag under inga omständigheter får flytta på de filer som jag använder i mina låtar? (SAMPLE OFFLINE) <- är det någonting som jag kommer få brottas med, och, hur återställer jag balansen i universum i så fall?

Puss!

om du har alla filerna fast sökvägarna är annorlunda så är det väl bara att låta live hitta dom?

(kan ju ta ett tag iofs men du slipper ju göra det manuellt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...