Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Nått som jag undrat länge men inte lyckats ta reda på:

Säg att jag spelar in trummor på 12 spår... Ett drös tagningar över varandra... måste ju gå att klippa mellan tagningarna i alla spåren samtidigt? Hur gör jag? Kan jag synka alla trumspåren så att jag tex kan byta till annan tagning på refrängen i alla spår samtidigt???

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Extremt tacksam för snabbt svar då jag ska spela in trummor till ett drös låtar i helgen... Skulle spara enormt mycket tid och huvudvärk... ☺️

Edited by MrBluesman
Annons
Posted

folders

markera dina spår, gå in i region/folder/packfolder

sen kan du klippa och flytta alla spår samtidigt utan problem

Posted

folders

markera dina spår, gå in i region/folder/packfolder

sen kan du klippa och flytta alla spår samtidigt utan problem

Går det även att klippa mellan tagningar då (dvs om man recat över samma ställe flera ggr)?

Posted

Går det även att klippa mellan tagningar då (dvs om man recat över samma ställe flera ggr)?

alla spåren hamnar ju i en folder och de kan du klippa hur du vill

om du då har take folders inne i en folder så kan du ändra dessa enskilt i varje ny kopia av en folder du gör

och du kan hela tiden se vilka spår som finns inne i en folder och redigera dem

Posted

alla spåren hamnar ju i en folder och de kan du klippa hur du vill

om du då har take folders inne i en folder så kan du ändra dessa enskilt i varje ny kopia av en folder du gör

och du kan hela tiden se vilka spår som finns inne i en folder och redigera dem

Inte helt säker att jag förstår dig (ursäkta min bristande kunskap). Vad jag menar är: kan man klippa i take-folders på alla spåren samtidigt då?

Exempel: Jag har spelat in 12 spår (alltså 12 "take folders" på olika spår; baskagge, virvel, överhäng etc) med 10 tagningar (takes) i varje. Jag vill byta mellan take5 och take4 i ett utsnitt i alla spåren samtidigt. Funkar detta automatiskt om jag smackar ihop spåren till en folder?

Posted

Inte helt säker att jag förstår dig (ursäkta min bristande kunskap). Vad jag menar är: kan man klippa i take-folders på alla spåren samtidigt då?

Exempel: Jag har spelat in 12 spår (alltså 12 "take folders" på olika spår; baskagge, virvel, överhäng etc) med 10 tagningar (takes) i varje. Jag vill byta mellan take5 och take4 i ett utsnitt i alla spåren samtidigt. Funkar detta automatiskt om jag smackar ihop spåren till en folder?

hmmm det vet jag inte men tror inte det går

Posted

Visste att det måste finnas nått enkelt sätt, men har inte kommit på rätt termer att söka på (och därför inte hittat nått).

Äntligen hittade jag det!

http://www.wonderhowto.com/how-to-group-tracks-logic-pro-260523/

Shit vad mycket tid och huvudvärk detta kommer spara!!! 😄

antingen har jag missförstått dig 2ggr redan eller så länkade du fel

du kan ju ännu inte byta från take 4 till take 5 på flera spår samtidigt även när du grupperar spår eller???

Posted

antingen har jag missförstått dig 2ggr redan eller så länkade du fel

du kan ju ännu inte byta från take 4 till take 5 på flera spår samtidigt även när du grupperar spår eller???

Jo, om man klickar i rutan för "region selection". Testade just och det funkade finfint!