Guest fransgabriel Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 (edited) En låt jag gjort lite snabbt i min Zoom ps04, har oxå använt lite software som melodyne, cubase, cool edit m.m trummorna är ... en trååkig trumloop, inte lika fräckt som mammas källare denna gången, men men, och här är länken: http://fransgabriel.no-ip.info/follow.mp3 Edited February 7, 2005 by fransgabriel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jodå det här låter lite bättre än den förra. Mixningen och ljudbilden lämnar en del övrigt att önska. Men det är bara att jobba med ljuden, nivåerna och mixen. Låten är helt okej. lite autotunervarning ibland. (falsksång på sin ställen) Texten tilltalar mig inte eftersom jag inte är kristen. Men den funkar i form och frasering. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diwic Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Yo! Melodin är nog den här låtens starkaste kort, inte minst i refrängen. Låten har potential att bli en "hit". Som du säger så är trumloopen lite tråkig, och själv skulle jag lagt en massa schyssta gospelackord istället för en distgitarr, men det handlar ju om tycke och smak. Därför lämnar jag nog mixningstipsen till nån annan. // David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fransgabriel Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 "Som du säger så är trumloopen lite tråkig, och själv skulle jag lagt en massa schyssta gospelackord istället för en distgitarr" - ja det sant... jag är under progress på den musikaliska biten i mitt liv, förhoppningsvis kommer det feta gospel ackord i framtiden:) tack för kommentarerna!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Absolut kalaslåt med bra vers och ref. jobba mer med mixen som sas här ovan så är det klart... 😕 PS. har också en låt med samma titel Ds. 😱😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts