Jump to content
Annons

Uppdaterat både studion och hemidan!


Top Floor Studios

Recommended Posts

Jag har varit lite småaktiv här, men tyvärr haft ett uppehåll. Nu är jag tillbaks med full kraft.

För er som inte et vem jag är så heter jag Jakob Herrmann och driver Göteborgsstudion Top Floor Studios.

Jag jobbar också som trumtekniker live och i studio, och har bl a haft nöjet att jobba med Tobbe Lindell i Studio Bohus på inspelningar med band som Europe, Mustasch, Hardcore Superstar, m fl.

Tidigare skrev jag för MM ganska mycket, men det blir mer och mer sällan i takt med att studiojobben ökar.

Ja, där har ni mig. Studion hittar ni på http://www.topfloorstudios.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen tillbaka! Studion ser riktigt bra och proffsig ut! Hemsidan är också ok, man får ett proffsigt intryck. Vart ju lite sugen på att spela in trummor där nån gång... Får bli när man gigat ihop lite cash! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att några bilder inte fungerade under "Studio/Utrustning" men i övrigt har ni en trevlig och informativ site.

Nu har ni under "Media" Bilder och Video. Vad tror du/ni om att även lägga upp korta ljudexempel som påvisar era inspelningar, mixar eller hela produktioner under "Media" som en egen kategori (Bilder, Video, Audio)? Tror att många med mig är nyfikna på vad man får för valutan 🙂

Lycka till fortsatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen tillbaka! Studion ser riktigt bra och proffsig ut! Hemsidan är också ok, man får ett proffsigt intryck. Vart ju lite sugen på att spela in trummor där nån gång... Får bli när man gigat ihop lite cash! 🙂

Tackar! Du är välkommen hit 🙂 Dyk in på en kaffe nån dag och känn om det känns rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att några bilder inte fungerade under "Studio/Utrustning" men i övrigt har ni en trevlig och informativ site.

Nu har ni under "Media" Bilder och Video. Vad tror du/ni om att även lägga upp korta ljudexempel som påvisar era inspelningar, mixar eller hela produktioner under "Media" som en egen kategori (Bilder, Video, Audio)? Tror att många med mig är nyfikna på vad man får för valutan 🙂

Lycka till fortsatt!

Ja, det är några bilder som väntar på att laddas upp. Det är inte att dom inte funkar, dom är helt enkelt inte inlagda än... Tänkte ta dom idag.

Japp, ljudexempel kommer att fixas pronto. Just nu blev det bara video som lades upp eftersom det blev lätt fixat att embedda ett bands youtubevideo. Men jag ska verkligen försöka få upp lite klipp nu i veckan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att några bilder inte fungerade under "Studio/Utrustning" men i övrigt har ni en trevlig och informativ site.

Nu har ni under "Media" Bilder och Video. Vad tror du/ni om att även lägga upp korta ljudexempel som påvisar era inspelningar, mixar eller hela produktioner under "Media" som en egen kategori (Bilder, Video, Audio)? Tror att många med mig är nyfikna på vad man får för valutan 🙂

Lycka till fortsatt!

Nu börjar det komma upp ordentligt med info, videos, etc. Nytt textinnehåll och alla bilder funkar nu. I helgen ska jag försöka lägga in låtar på en mediaspelare och embedda på sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Har själv ett gammalt Pearl Wood-Fiberglass Metalic Blue från 1975 stående under dammskydd. Tycker om den öppna "levande" känslan hos dom. Har fått för mig att det oftast är livliga trummisar som väljer Pearl. Sett med dina erfarenheter, ligger det nån sanning i det, tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Har själv ett gammalt Pearl Wood-Fiberglass Metalic Blue från 1975 stående under dammskydd. Tycker om den öppna "levande" känslan hos dom. Har fått för mig att det oftast är livliga trummisar som väljer Pearl. Sett med dina erfarenheter, ligger det nån sanning i det, tro?

Haha, den var ny 🙂 Keith Moon var ju ganska livlig men körde på Premier 🙂 "Different strokes for different folks", som det heter...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...