Jump to content
Annons

Är dom seriösa ?


Majja (oregistrerad)

Recommended Posts

Majja (oregistrerad)

http://www.vendolin.se/annons.php?146095

1st Class Music Europe

Hur seriöst är ovanstående ?

Är intresserad men blir tveksam när jag läser annonsen. Attityden är

lite . . .tuppig ??? Uttrycker sig proffs så här?

En stor del av annonsen går ut på att kasta skit på andra.

Man har samarbetat med "stora" artister men nämner inte vilka. Brukar ju producenter och låtskrivare vara tydliga med att skriva ut på sina hemsidor.

Hemsidan är "under construction" sedan länge . . .

Ingen lön under upp till ett år. Är det vanligt förekommande ?

En demo med sämre kvalitet kan dom inte bedömma sångrösten på. Tycker själv det är ganska lätt att höra även om det inte är CD-kvalitet på inspelningen. Har spelat in en del både hemma hos kompisar och i mindre studios och tycker kvalite'n lätt matchar en CD skiva för 10 år sedan. Och dom kan man väl bedömma en röst på eller ?

Tror ni detta är ett seriöst företag? 🙁

Någon här som känner till dom ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Citat ur annonsen " Eventuell ersättning som du kommer tjäna längre fram betalas ut av

skivbolaget genom oss" Det där är en viktig punkt ,tycker jag. Om du skriver kontrakt ,kolla hur många procent som blir över till dig när musiken säljer. Om du ska låna ut din röst till en redan producerat text så blir ersättningen ännu lägre än om du själv hade skrivit den. Skulle bli förvånat om du fick mer än 10% av försäljningen.

Men visst verkar dom onödigt kaxiga , snudd på dålig stil om man känner sig tvungen att racka ner på kolleger. tja , jag skulle ju kolla upp cred hos hela manskapet.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är konstigt är ju att man inte alls hört talas om dom. Kräv creds och lyssningsexempel från DOM innan du ens funderar på att skriva på papper. Luktar unket om alltihopa. Vem är Robin? Robyn med y är ju en känd popsångerska...

Rutinerat folk bygger inte upp respekt genom att skryta med mixerbord.

EDIT: Dessutom söker dom inte artister på det viset. Bra sångerskor finns det gott om.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur de formulerar sin annons och går på hur mycket bättre deras produktioner låter, hur många miljoner mer deras studio kostar...samt att dom inte korrekturläst sin egen annonstext..tar jag som en bunt med snoriga kids = oprofessionellt.

( de kan säkert göra musik som spelas i radio...men det är fler som kan..säg hej till Danny Cort t.e.x 🙁 )

En riktigt seriös annons innehåller det som är relevant och inget skitsnack..samt att dom erbjuder sin samarbetspartner en dialog med efterföljande demomaterial för vad de tänkt applicera på honom/henne...

och att de inte kan avgöra en bra sångröst från en dålig på en ordinär CD-skiva..eller t.o.m kassett låter suspekt.. det är ju inte ljudkvalitén på mediet som avgör.... eller?

Stå på dig och kräv lite bättre info från deras sida om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite chockad av de skrev att de söker band under 22 för skivbolagen letar folk i åldrarna 16-22. Jag får visst ta och förtidspensionera mig ser det ut som.

Efter att ha läst denna "annons" har jag insett att jag är "umbärlig".

Har nu beställt ett styck "träfrack", storlek small 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite chockad av de skrev att de söker band under 22 för skivbolagen letar folk i åldrarna 16-22. Jag får visst ta och förtidspensionera mig ser det ut som.

Men de kanske är deras knep att lura unga wannabies som ärvt massa pengar

eller har snälla förmögna föräldrar;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite chockad av de skrev att de söker band under 22 för skivbolagen letar folk i åldrarna 16-22. Jag får visst ta och förtidspensionera mig ser det ut som.

Men de kanske är deras knep att lura unga wannabies som ärvt massa pengar

eller har snälla förmögna föräldrar;)

Jag får intrycket att det är de bakom annonsen som är wannabes. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

attityden är sorglig.

man träffar på den ibland, studios och musiker som talar ner andra. Jag applicerar direkt alla upplevelser där jag mött förakt på den här annonsen. Man känner igen tonen, liksom.

Kan sätta fem spänn på att de är jävligt bra på att få en att känna sig ung & dum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän var på gång att jobba med dem (som musiker, mot direkt betalning sades det) men han Vega dök aldrig upp när det var dags och ringde först någon vecka senare med en lam ursäkt om magsår eller liknande. De bestämde en ny tid men han dök inte upp då heller.

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. annonsen hos Vendolin!

Vi har letat efter artister i ett år nu men tyvärr inte riktigt hittat den vi letar efter och efter att ha annonserat efter ovanstaende blev vi tvugna att dra till med lite mer drastisk text efter att ha haft ett tiotal "Unga" vannabeez i studion som tror att det tar 2 dagar att bli en stor artist.Vi skriver inte ut de vi jobbr/jobbat med eftersom den som ska sjunga in hos oss inte kommer bli en bättre artist för det och att vi snackar skit om andra på vendolin e ju helt fel!

De som tycker detta känner sig nog träffade och varken dom som jobbar hos oss eller jag själv ville att det skulle se ut som att vi rackar ner på andra "producenter" men ni som har lite erfarenhet vet ju precis vad vi menar med det vi skrev och om det togs på fel sätt BER JAG NU OFFENTLIGT OM URSÄKT.

När det gäller betalning etc borde ni som skrivit i tråden veta bättre än att säga att vi e ett gäng snorisar som bara vill ha era pengar!!??

Hur skulle detta kunna gå till eftersom det evi som står för alla kostnader och jag kan nog LOVA att det inte finns ett enda skivbolag idag som skulle ge en lön till en artist som kommer in och ska sjunga samt som vi skrev,det kommer att skrivas seriösa kontrakt med advokater med samt s.k. Roalty utbetalas ju ALDRIG innan en platta har släppts! Ni som inte vet detta kan ju ganska enkelt kolla upp det hos www.stim.se

Som sagt, om texten verkar oseriös och att vi inte har rent mjöl i säcken e det ju bara att strunta i att höra avsig istället för att snacka skit om oss på internet.

Hoppas att dom som tyckte känna igen sig tar detta som en ursäkt och ni andra som är intresserade kontaktar oss så kanske vi sitter med en bra platta om några månader.

PS.det skrevs något kryptiskt om att vi inte kunde höra om en röst var bra i cd-form men ni som skrev detta läste nog inte riktigt vad det stod.Jag skrev att ni som har en lite bättre demo kunde maila den och de som hade en hemmainspelning kunde komma hit och testa i studion,det var så vi hoppades ni skulle tolka det men som sagt, dete ALLTID någon eller några som ska ifrågastta varenda ord men så e det i sverige....

Tack och hoppas vi hörs snarast,

MVH

1st Class Music Europe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajävlar.. denna tråd ska jag prenumerera på 😆

Du verkar ju inte seriös för fem öre. Kommer bli en intressant tråd.

Kan du snälla inte bara skriva ner alla "stora artister" du har jobbat med? Vore kul 🙂

[edit] Åh snälla.. släng ut lite av dina alster nånstans åsså.. så vi får lyssna!

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

"Vi skriver inte ut de vi jobbr/jobbat med eftersom den som ska sjunga in hos oss inte kommer bli en bättre artist för det"

Men ni berättar att er utrustning ligger i miljonklassen. Logiskt. 😆

Nej dem blir väl inte bättre.. men det ökar ju er trovärdighet och gör kanske att ni slipper alla "äckliga fjortisar på låg nivå" som kommer till er "miljonstudio"`?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis detta jag menar........

massa fjortisar som ska tjafsa istället för att göra musik...

Orkar inte tjata mer på tråden eftersom ni lagt er på lägsta möjliga nivå,,,

Lycka Till!

Snacka om lamt försvar. Jag gissar på medveten bluff eller omedveten mytoman.

(edit: och jag ber såklart om ursäkt om jag har fel 😆 )

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman wrote: Snacka om lamt försvar. Jag gissar på medveten bluff eller omedveten mytoman.

Mmm, Precis...

Jag sitter och skapar nytt material istället för att sitta och ifrågasätta folk!

Vad vet du om vad vi har gjort eller om vi e seriösa? Det e bevisar ju bara vad som stod i annonsen,massa jönsar som vaknar upp en morgon och vill vara musikproducenter.... Newsflash : DET TAR MASSOR AV TID OCH JOBB och du blir inte en studio av att skaffa en PC och en crackad version av Qubase SX 😆

PS: Jag har ingen anledning att "försvara mig" som du skrev men jag blir besviken av att se hur vissa tar allt fel,jag minns inte att det stod något om dig eller att vi skrev om dig men NU gör jag det.Dom som ser detta kommer nog fatta varför vi skrev som vi gjorde,DU e ett bra exempel.....

Chriz

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

man FÅR snacka skit om såna som snackar skit.. högstadielogik. för jag var ju fjorton år.

så hoppa på mig.

haha

seriöst. nej, hoppas det går bra med inspelningarna och att det i slutändan hjälper folk att må bättre. ett tips i all välmening från maxmaxmax advertising är att inte köra med den stilen ni har i annonsen, som du säkert har förstått av den här tråden. Om vi är din målgrupp, alltså. men ha det så bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill fortfarande bara ha lite mer kött på benen? Varför inte skriva vad ni har gjort? Vad ni gör. Allt som står på internet är att du säljer en Saab 😆... Alltså, det luktar ju bluff LÅNG väg Johnson.

Sånt hjälper ju faktiskt er i sin tur också, om ni är seriösa. Som jag skrev brukar oseriösa människor få oseriösa svar, så varför inte i alla fall försöka?...

Ni har ju faktiskt påstått att ni tidigare jobbat med Ace of Base, så varför inte dra till med det till exempel?...

Det är ju dessutom mycket lätt att kålla upp för nyfikna människor som jag 🙂

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...