Jump to content
Annons

"klickar" i hörlurarna/högtalarna


Ekim

Recommended Posts

Yo,

Har fixat en amatörstudio och allt funkar nästan perfekt. Har bara ett problem: Det "klickar" till i hörlurarna hela tiden, typ en gång varje sekund kanske, och när jag spelar in kommer detta med i inspelningen.

Fattar inte vad som är problemet.

Har ett firestudio mobile ljudkort, inkopplad till en iMac.

Funderar på om det kan vara kabeln från ljudkortet till Mac'en som orsaker klickandet?

Allt är spillrans nytt btw. Kabeln från ljudkortet till Mac'en fick jag idag.

Ger mer info om dator etc om det behövs.

Tack för hjälp!

Redigerat av Ekim
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad spelar du in med för buffer? låter som om du har för låg buffer!

Det kan vara svaret, men har lite problem att hitta vart jag ska ändra buffer size.

I min manual till ljudkortet (Firestudio Mobile) står det att: "On Mac, the buffer size is set from inside your host application", vart är det? Någon som vet?

(Det är alltså inte i ljudkortets universal control)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tänker efter så kanske "your host application" betyder att man ändrar buffer size i inspelningsprogrammet man använder, fast det tycker jag inte är särskilt bra. Knastret jag hör är där hela tiden ändå från då jag startar datorn tills jag stänger av den, och det är väldigt irriterande. Jag vill alltså att det ska vara borta hela tiden, inte bara när jag öppnar ett inspelningsprogram.

Dvs om det är vad det betyder.

Kan det bero på vilken kontakt jag kopplat in datorn i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...