Jump to content
Annons

Festival NR 34 DISTORTION


Bloeas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

bidrag nr: 9. 10 p Grymt speciell låt, cool som faen!!

nr: 2 8 p Så jefla skön vers. 80-tals solot va fett!!

nr: 8 5p Asläckert beat!

nr: 7 3p Skön melodi!

snygga grejjer!! Förutom bidrag 5 som jag inte fattar alls. Fy på dig! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry att det tog sån tid att rösta. Brukar ha med mig festivalerna då jag joggar men jag har haft en så bra talbok... Men, här är mina röster:

10p. Låt nr 6, Napalm... Bra och skön låt. Med en bättre mix och högre sång är detta en sjukt bra sak

8p. Låt nr 2. Skönt ljud, saknar en "större" refräng. Introt är som nån Ultravoxlåt.

5p. Låt nr 7. Reali1ty.... Snyggt

3p. Låt nr 1. All things... Lite seg men annars rätt go låt

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det avgjort, grattis Carle!

Här är slutpoängen:

66p 09-Studiofestival Dist: Carle

57p 05-Mi_first_logicosong: bloeas

38p06-Napalm_sticks_like_glue: sixties

35p 01-All_things_(dst): djbolton

33p 11-Syncopated_(Original_Mix): WAGolfer

32p 02-I_don't_wanna_be_(just_like_you): therockers

29p 07-Reality_Distortion: Jorgen

23p 08-say_your_prayers: Dannesomfan

21p 04-Just_another_normal_day: Hellfrog

21p 10-Tropical_Exotism_Workout: Dingbats

08p 03-I_think_I'm_insane,_or_am_I_just_an_ordinary_cowboy: madeinroad79

Tack för mig! =)

//

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Carle!

Hade faktiskt trott på bättre poäng för mig här. Ska svara på det som rör min låt.

5p: Melodi 10 - Tropical Exotism Workout

Ordentligt med dist och trevlig låt. Gillar analogkänslan på klaviaturen.

Analogkänslan? 😛 Det är ett piano helt enkelt. EDIT: Eller menar du analog som i band, såklart. Jag tror mycket av det sitter i att allt möjligt är sidechainat mot allt möjligt, så att hela mixen känns lite instabil och komprimerad som ett gammalt kassettband.

5 PNr 10 tropical exotism workout. Fantastisk klaviatur och akustisk? gitarr. Gillar låten, fast den är lite för trashad för sitt eget bästa

Vadå för sitt eget bästa? Det är ju distfestival! Ja, akustisk gitarr.

3p

Bidrag 10. Skrap deluxe. Basen borde ha varit utan disten, för mycket av crunchen. Men det är riffet från 1:24 som höjer låten.

Det är distfestival, ingenting borde ha varit utan dist på någon låt!

Måste säga att rätt bidrag vann! Dist ska vara dist.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

får gratulera carle, jag har aldrig lyssnat igenom hela låten, bara första minuten sen snabbspolade jag för att höra om det hände något. jag måste ha tydligen ha missat det eftersom många tyckte det var en bra låt.

min låt var tänkt att gå i Stooges och mc5 stil fast vrida det ett snäpp längre med mer dist.

försökte få till lite "search and destroy" känsla med en för högt mixad solo gitarr.

först hade jag tänkt att låten skulle tona ut men så spelade jag en refräng på slutet. sen när jag lade sången sista dan märkte jag att versen var för lång. 😆

ska göra en ny version med mindre dist, riktig sångare mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja grattis Carle! Och även grattis till bloeas som fick min 10:a 🙂

Lyssningsupplevelsen hade helt klart varit större i vissa låtar med lite mindre dist, den kändes lite påtvingad i vissa lägen. Men visst det var ju en distfestival. Vad gäller mitt eget bidrag I dont wanna be (just like you) så lyssnar jag på kritiken ang refrängen, den är nog lite tjatig faktiskt. Ska se om jag orkar fixa till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Carle

(även om jag f-n inte fattar den låten...). Men, du vann disfestivalen på mest dist och det är ju i sig mycket trevligt. Jag trodde först det var något fel på filen och laddade ner en gång till .... 😆

Själv var det "Napalm sticks like glue" som jag gav en 10a. Tycker det är en jävligt skön låt som jag verkligen hoppas Sixties tar och gör en ny mix på. Du kan säkert sjunga den själv, bara lev ut/ös på mer!

En nyversion av denna som A sida och en nyversion av den låten du hade på en tidigare festival (den där Laxen spelade orgel) som B-sida hade varit en sjukt skön singel!

Fan vad jag hade velat ha den!

Övriga, ni gjorde ett gott jobb. Många med riktigt bra ljud och sköna detaljer!

(själv gjorde jag ingen låt, jag började men en Jesus and Mary Chain -liknande sak men tappade insperationen och började pilla med annat)

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinsten Carle 😆 var faktiskt grym dist.. trots att ja inte fatta låten riktigt 😳 Saknade ett beat

å du e den ende som förstår sig på konst 😉

Ja, ja hade lite dåligt med dist så här i efterhand men ja visste inte riktigt va ja skulle göra med låten, var lite skruvad

grej i Giss, kör en form av rundvandring i mix, G#, D#, A#, F, C, F#, C#, G#....

Tack alla som va med och tack för alla som kommenterat bidragen.... väntar med spänning på nästa festival :-)

Skall bli kul

Redigerat av madeinroad79
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan och Tack för alla grattulationer. Dock var det bara Sixties som respondade på mitt bidrag på det sätt jag hade hoppats på. 🙂

Vi hade precis talat om distortion i skolan och jag kände att jag ville göra något mer tekniskt än bara en låt med distade gitarrer. Lite teatraliskt avant guardisk musik. Jag ville att det skulle låte som en bitcrushad dinosaurie. Hade förväntat mig mordhot som följd. antar att det här är lite som när Lordi vann ESC. 🙂 Drar igång en spåntråd inför nästa festival ikväll.

Tack alla ni som gillat och hatat min låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Grattis Carle!

Jag bestämde mig för att vara med dom sista timmarna så mitt bidrag Reality Distorsion kanske inte blev så distat men det gick fort från ax till limpa.

Normalt klurar jag länge på hur jag skall göra. Denna gång klart på 4 timmar. Skönt att prova lite snabbkomposition, men kanske fel festival. 🙂

Det ligger dock dist på allt utom melodiljudet, men för lite. 🙂

Det jag är mest nöjd med är "filmrösterna".

Alla rösterna är min röst, med ändringar på formanterna och pitch fick jag till lite olika karaktär på rösterna. Mycket nöjd med resultatet om jag får säga det själv.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bidrag tycks inte gå hem bland lyssnarna.

Jag själv blev ganska nöjd med låten faktiskt, detta var mitt tredje försök då dom andra var det för lite dist på och lite softare stil.

en lite längre version för den som vill ha. (3:07)

https://secure1.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID=60f11407-5c5d-40ec-9038-1ab61b88bbb9&PartnerID=7bf0579e-df5d-4c74-abad-184fda6ee165&RetailerID=00000000-0000-0000-0000-000000000000

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bidrag tycks inte gå hem bland lyssnarna.

Jag själv blev ganska nöjd med låten faktiskt, detta var mitt tredje försök då dom andra var det för lite dist på och lite softare stil.

en lite längre version för den som vill ha. (3:07)

https://secure1.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID=60f11407-5c5d-40ec-9038-1ab61b88bbb9&PartnerID=7bf0579e-df5d-4c74-abad-184fda6ee165&RetailerID=00000000-0000-0000-0000-000000000000

Lyssnade (i laptop utan lurar) på jobbet och den gjorde sig bra i längre version. Man han liksom acceptera trummorna etc. Tänker på spel typ Half life (rösterna och stämningen). Vem trampade på katten vid 2:03?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Carle, absolut mest och bäst dist! Kanske inte så svängig melodi dock :-)

Tack alla för de bra kommentarerna om min "All Things". Har haft den som demo i ett par år, men aldrig fått tid att pilla med den.

Alla instrument är riktiga mickade instrument, jag har spelat alla intrumenten själv, inklusive dom otajta trummorna...

Jag fick liv i virveln med att köra den genom en simulerad distpedal. Sångbussen körde jag genom en simulerad Marshallstack, basen också genom en simulerad distpedal.

Det hela blev dock riktigt fult med ett mastrings preset... med lite dist!

Jag hade fyra spår sång till på demon, men jag glömde bort att spela in dom till den här versionen, därav kanske lite tunt i refrängerna.

Kanske ska fråga min trummis om han skulle orka lägga om mina fultrummor, och göra en riktig version av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

får gratulera carle, jag har aldrig lyssnat igenom hela låten, bara första minuten sen snabbspolade jag för att höra om det hände något. jag måste ha tydligen ha missat det eftersom många tyckte det var en bra låt.

min låt var tänkt att gå i Stooges och mc5 stil fast vrida det ett snäpp längre med mer dist.

försökte få till lite "search and destroy" känsla med en för högt mixad solo gitarr.

först hade jag tänkt att låten skulle tona ut men så spelade jag en refräng på slutet. sen när jag lade sången sista dan märkte jag att versen var för lång. 😆

ska göra en ny version med mindre dist, riktig sångare mm.

Jadu, visst är det klämmigt att en del jobbar ihop en riktig låt när det räcker med lite ljud så är man vinnare, hehehe (sorgligt! 😕 )

Får vara tydlig med att fråga om ramar mm i framtiden...fast många tyckte ju att Carle´s bidrag var relevant så då är det fler "konstnärsjälar" här som inte prioriterar jobbet bakom ett bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, visst är det klämmigt att en del jobbar ihop en riktig låt när det räcker med lite ljud så är man vinnare, hehehe (sorgligt! 😕 )

Får vara tydlig med att fråga om ramar mm i framtiden...fast många tyckte ju att Carle´s bidrag var relevant så då är det fler "konstnärsjälar" här som inte prioriterar jobbet bakom ett bidrag.

Nej, hur lång tid det tog att göra ett bidrag är mig helt egalt. Det är ju resultatet man ska bedöma. Och jag tyckte ärligt talat att det var en bra låt, inte den bästa jag har hört i genren, men bättre än mycket annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...