Jump to content
Annons

Festival NR 34 DISTORTION


Bloeas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

kom att tänka på Teengenerate från japan som har ett ganska distat sound.

http://www.youtube.com/watch?v=S7_osZDm944

ska lyssna lite mer på festival låtarna i morgon, har lyckats plocka ut några favoriter, ska bara rangordna dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla röstat klart eller?

nej, ska lyssna lite till. innan jag röstar.

Link to comment
Dela på andra sajter

söndag kl. 22 var ju slut datumet så då finns det ju tid kvar att lyssna och rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag lyssnat igenom låtarna och lyckats hitta några favoriter och rangordnat dom.

börjar med lite komentarer.

1.All things. bra låt och jag gillar gitarr ljudet och sången. sänk gärna hihat och cymbaler för de ligger lite högt mot det övriga.

2. i dont wanna be (just like you). börjar lite sparsamt med disten men sen blir det bättre, ok låt.

3.i think im insane... Mycket bob hund och lite Devo influenser, inte så mycket dist men en helt ok låt.

4.nog är det mycket dist men jag har svårt för sån här musik. gärna anticimex, discharge och slayer men där går gränsen.

5.Mi_first_logicsong lite åt industri synth hållet och det är inte min bag.

6.Napalm sticks like glue. lite grötigt mixat och för lång annars kan det nog bli bra med mindre dist som nån skrev.

7.reality distortion. tänkte lite på Blondie och deras disco låtar när jag hörde denna. bra låt väl producerad.

8.say your prayers. inte heller min musik.

9.studiofestival dist. NEJ!!

10. tropical exotism workout. gillar låten skulle vara kul att höra med sång. det enda som inte var bra var breaket med prat.

11.syncopated. denna var mest jobbig att lyssna på, alltså inte min grej.

poäng då:

3p till nr2 I dont wanna be just like you

5p till nr10. tropical exotism

8p till nr7 reality distortion

10p till nr1 all things

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixties hade 3 samma som mig...

😄

Vilket visar att du är klok och har bra smak.

och du var ju intresserad av att köpa min låt utan dist, jobbar på en ny version.

Link to comment
Dela på andra sajter

10p

Bidrag 5. Den här ska definitivt in i mitt iTunes-bibliotek på momangen. Svängigt. Hårda instrument men behagligt och kompetent mixat.

8p

Bidrag 7. Refrängen växer verkligen för varje lyssning. Hade iofs blivit ännu bättre med rocktrummor istället för synt, och gärna snabbare-på-intro med refrängmelodin instrumentalt.

5p

Bidrag 6. Skön punkrock. Jag skulle önska mer botten i baskaggen och lite mindre dist på sången.

3p

Bidrag 10. Skrap deluxe. Basen borde ha varit utan disten, för mycket av crunchen. Men det är riffet från 1:24 som höjer låten.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...