Jump to content
Annons

Söker material för mixning/mastering!


Recommended Posts

jag pluggar ljudteknik just nu, och behöver verkligen tjocka till min cv med arbetsprover att visa upp för framtida arbetsgivare. all musik är välkommen, från hip hop till black metal! har alltid spelat och lyssnat på musik och brinner verkligen för det. har suttit med mina egna gamla inspelningar alldeles för länge nu, och behöver lite fräsch material att sätta tänderna i.

sen till det här med betalning... om det inte är för något som ska bli ett kommersiellt projekt så vill jag inte ha något för det, men om det däremot ÄR kommersiellt så kan vi nog komma överens.

alltså, ni har ju inget att förlora, och ni kan vara säkra på att jag kommer göra mitt bästa, eftersom jag inte vill komma dragandes med nåt som låter sunk när jag söker kneg sen. så bomba mig bara

(dock, eftersom plugget tar upp ganska mycket tid, så kommer jag köra lite "först till kvarn"-principen, och sen kommer jag antagligen att skippa saker som är inspelade med en mic i källaren... den gyllene regeln skit in skit ut gäller ju även mixning/mastering 😄 )

Passa på nu, jag kommer bli svindyr så fort plugget är slut 🙂

MVH / Yoda

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

[quote

Passa på nu, jag kommer bli svindyr så fort plugget är slut 🙂

MVH / Yoda

Wow bra initiativ, gratis mastering, mixar du också? Jag hoppas du får in bra material. Kan du inte ladda upp några före > efter exempel?

abi

Link to comment
Dela på andra sajter

tack!

jag tycker ju inte riktigt att jag kan ta betalt innan folk har hört vad jag har gjort. Jag ska mastra en promo-sampler nu i dagarna åt ett göteborgsband, så jag lägger absolut upp snuttar efteråt med resultatet som ni kan hissa eller dissa 😄

Däremot vill jag gärna ha mycket mer att bita i. Kom igen nu! jag har ju tillgång till svindyr studiotid som inte kostar någon nånting (förutom enorma mängder CSN för mig då, haha) 😄

/Yoda

Link to comment
Dela på andra sajter

schysst :-) Du kan gå in på myspace/madeinroad79 (mitt lilla hobbyprojekt) och kolla om du hittar nåt du tycker du vill lägga lite tid på, mixat och "mastrat" men det låter sisådär.

mors :-)

Ni skulle ju absolut tjäna på att spela in mycket mer rough versioner av era grejer först. Skita till det rejält och släng på lite rum/delay här och där så tror jag nog att det kan bli coolt.. Blanda Suicide och Captain Beefheart liksom. låter ju faktiskt som en ganska fet idé.. nu vart jag sugen på att göra det själv... hahaha. Men fixa till en psykedelisk elektromardröm och jag vill lätt vara med och ratta lite 😄

tänk lite mer:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter tyvärr bara med slaskversioner av mina låtar just nu, där jag gjort allt själv...vilket leder till små otajtheter här och var i trummorna plus inte världens finaste leadsång... 🙂 Men om det inte verkar som att du får in andra grejer kan jag ju skicka, ska ändå sitta idag och bounce:a ner allt i wave till gitarristen i bandet som även är mixare och ska försöka få lite ordning på slaskarna så man hör vad som fattas i proddet. 🙂 (Det är piano-rock det rör sig om)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter tyvärr bara med slaskversioner av mina låtar just nu, där jag gjort allt själv...vilket leder till små otajtheter här och var i trummorna plus inte världens finaste leadsång... 🙂 Men om det inte verkar som att du får in andra grejer kan jag ju skicka, ska ändå sitta idag och bounce:a ner allt i wave till gitarristen i bandet som även är mixare och ska försöka få lite ordning på slaskarna så man hör vad som fattas i proddet. 🙂 (Det är piano-rock det rör sig om)

jag vill inte verka otrevlig, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra med en slaskinspelning, där du även är medveten om skavankerna. Kom igen när ni har en färdig inspelning så ska jag lyssna på det 😉 jag är ju ute efter nåt jag kan visa upp och vara stolt över själv, så då är det ju en bra början om artisten är nöjd med sin inspelning iallafall. Lattja runt gör jag helst själv i min egen replokal 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett antal låtar som spelades in i sommar som jag fortfarande inte tagit mig tid att mixa. Lite klippning kvar att göra men du skulle kunna få lyssna på dom om du är intresserad.

Musiken är mot pop/rock/indie.

Vad är det för utbildning du går?

Absolut, klart jag kan lyssna. Hur?

Jag går Audio Engineering på SAE.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill inte verka otrevlig, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra med en slaskinspelning, där du även är medveten om skavankerna. Kom igen när ni har en färdig inspelning så ska jag lyssna på det 😉 jag är ju ute efter nåt jag kan visa upp och vara stolt över själv, så då är det ju en bra början om artisten är nöjd med sin inspelning iallafall. Lattja runt gör jag helst själv i min egen replokal 😄

Vad bra att du vågar säga det! Förstår absolut! När vi spelat in skarpt kommer nog tyvärr vår gitarrist/mix-kille mixa det, men jag har en känsla av att du ändå vid det laget kommer ha fått in mer än tillräckligt material, med tanke på hur snabbt det har gått i den här tråden hittills! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

www.myspace.com/andreasbloom

Jag är en amatör som inte kommer längre i kvalite och mixning än det som ligger på min myspace =)

Kolla gärna där om du hittar nått intressant, gäller väl främst de 4 översta låtarna.

//Andreas

Tja!

Absolut, det skulle vara kul!

Fast nu måste jag sätta stopp, ni får bli det sista projektet för nu! Jag måste ju hinna klart med allt också!

Till alla: Fan vad kul med sån respons. och fan vilka bra låtar.

Jävligt pepp!

/Yoda

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutar juni nästa år. gillar du utbildningen?

Ah cool.

Jag slutar i Mars 2011 då jag avverkat mina 1,5 år på stället.

Jo visst är den riktigt matnyttig, men all denna hårdrock, gör mig galen 😄

Du lyssnade innan vet jag, vad tror du nudå:

http://www.speedyshare.com/files/24597404/Basement_Test_Mix.mp3

Inspelat i 2an.

Felet jag gjorde var att jag lät gitarristen i bandet ställa in förstärkaren själv. Hahaha. 😆

Redigerat av Mellony
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ah cool.

Jag slutar i Mars 2011 då jag avverkat mina 1,5 år på stället.

Jo visst är den riktigt matnyttig, men all denna hårdrock, gör mig galen 😄

Du lyssnade innan vet jag, vad tror du nudå:

http://www.speedyshare.com/files/24597404/Basement_Test_Mix.mp3

Inspelat i 2an.

Felet jag gjorde var att jag lät gitarristen i bandet ställa in förstärkaren själv. Hahaha. 😆

Tja!

coolt,

nu låter ju t.ex. inte hihatten lika hissssig som sist jag lyssnade, och basisten får vara med också 🙂

möjligtvis är virveln hög, annars gillar jag det!

edit: den är nog helt lagom förresten. virveln alltså 😄

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

coolt,

nu låter ju t.ex. inte hihatten lika hissssig som sist jag lyssnade, och basisten får vara med också 🙂

möjligtvis är virveln hög, annars gillar jag det!

edit: den är nog helt lagom förresten. virveln alltså 😄

Ah schysst.

Skiten ska masteras på Cutting Room sen, ska bli intressant 😆

Frågade dessutom om jag kunde få sitta med och det var inga problem. ☺️

Så får vi se vad dom kan tänkas hitta på 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah schysst.

Skiten ska masteras på Cutting Room sen, ska bli intressant 😆

Frågade dessutom om jag kunde få sitta med och det var inga problem. ☺️

Så får vi se vad dom kan tänkas hitta på 😉

Ja, det är fan bra att du är med!! på senaste tiden har jag hört så mycket skit komma från cutting room att jag har börjat undra om dom själva sitter och dricker kaffe och låter praktikanterna mastra. men det är ju ett bra ställe, utan tvekan. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...