hajhaj Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 knappen därnere e förstås på.. vilken inställning kan det vara som gör att jag får metronomen tillbaka?
MusicNixon Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Håll in metronomknappen i transport-listen, så får du fram en liten meny. Där finns metronominställningarna. Klopfgeisten kanske är urklickad? (Utgår från Mac och Logic 7, det funkar nog likadant i andra versioner)
hajhaj Posted January 24, 2005 Author Posted January 24, 2005 (edited) version 5.01 och PC ska kolla! -- klopfgeist? vart är det? när ja håller in metronomknappen får ja upp 2 olika options: recording options och locate MIDI click eller nåt sånt.. försökt pilla runt i inställningarna nu hela dan.. men får det bara inte att funka.. Edited January 24, 2005 by insertcoin
MusicNixon Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Jaha, ok, tyvärr har jag inte jobbat med PC-Logic. Klopfgeist är ett mjukvaruinstrument som enbart har hand om metronomljud. Åtminstone i 6 och 7. Någon annan?
milton Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Kolla din environment, spec. clicks & ports. Om du inte får det att funka, flytta på Autoload-filen så att logic inte kan hitta den. När du skapar nytt dokument nu, ska du få ett ska du få ett fönster med alla inställningar i default-läge. Då borde metronomen ticka. Testa, reserverar mig för jag e mac-användare...
Recommended Posts