Jump to content
Annons

IRL Jönköping


nixpix2

Recommended Posts

Jag och Anjou har suttit hos mig några onsdagar nu. Vi har dyngat, lyssnat på färsk musik och "porrsurfat" på mikrofontillverkarnas hemsidor. Vi brukar även diskutera hemstudiobygge, preamps, kompressorer, div annan outboard och instrument. Någon här från Jönköping som vill vara med nästa gång/onsdag? Det snackades lite om det i Johnny Bois tråd och nu är det dags att göra slag i saken. Hör upp, Studioforums medlemmar från Jönnet, och anslut er nästa onsdag! Vi kan vara hos mig på Torpa/"Söder". Åldersgräns: 20. Inträde: ett glatt humör. Anmäl intresse i tråden. Begränsat antal platser - "först till kvarn"!

Och nu: något helt annat att bita i till på onsdag...

http://www.youtube.com/watch?v=0mmx68VmTEo

Passa även på att köpa Fifa 10 på rea nu när 11:an har kommit ut:

brolin.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ålrajt! Då är vi alltså tre hittills! Någon mer intresserad? Vi tar o slänger in lite lådvin (rött) och snacks (Estrella och/eller Lantchips) som lockbete...

Om någon föredrar pampiga ostar och fint rött vin, går det alldeles utmärkt att ta med sig och förtära på plats - inget bjudtvång! Sittunderlag behövs ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är som på Systemet. Du måste ha fyllt 20, alltså. Det är för det tillfälliga utskänkningstillståndets skull. Sugen?

Edit: Glömde; för tjejer gäller givetvis samma sak fast tvärtom.

Anjou: Ett packe bjudcigg, Marboro Lit, "inhandlat" på Ica Maxi under tveksamma förhållanden.

Redigerat av nixpix2
Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud vart är forat på väg?! Spritfester! Vart skall detta leda... hur skall det gå!

Synd bara att jag inte bor lite närmare Jkpg annars hade jag kommit också. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud vart är forat på väg?! Spritfester! Vart skall detta leda... hur skall det gå!

Synd bara att jag inte bor lite närmare Jkpg annars hade jag kommit också. 😉

Ja, om det blir mycket folk hade vi behövt en moderator för att hålla ordning på oss 😉

Nej, du kan vara lugn..., vi ska sköta oss och hålla oss On topic hela kvällen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Topics blir framförallt rödvin, men i övrigt vad vi tar upp. Det kan t ex röra sig om:

* Skvaller om andra forummedlemmar

* Mikrofoner

* Studio

* Musikproduktions- och mixningstips

* Gear

* Best of Youtubeklipp

* Vilka "ostar" passar till vilka "viner", etc.

* "MP3 - Vad är det och hur fungerar det?"

Andra aktiviteter som erbjuds om intresse finns:

* Amiga 500 med extraminne och Sensible Soccer

* Synthesizer programming

* Monopol

* Vinylmaraton

* Intonera elgitarr-workshop; handledare: Älgen

* Laga kinamikrofon med lödkolv

Allt är möjligt! Det blir vad vi gör det till.

"Alla ska med"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååh jag vill vara med men det är för långt bort. Ni kanske kan snacka lite NHL mellan allt musiksnack å vin...finns ett rätt kul spel:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=68351

Ganska nöjd med den inglidningen Anjou 😉

Haha:)

Du lyckades smyga in det där på ett snyggt sätt, mera sånt!

Även jag rekomenderar varmt alla hockeyintresserade att vara med i Studio Forums egna Fantasy NHL-liga...,jag ska ta kvällen och undersöka intresset hos övriga!

Nehe(nähä), nu börjar tiden springa iväg....

Link to comment
Dela på andra sajter

Topics blir framförallt rödvin, men i övrigt vad vi tar upp. Det kan t ex röra sig om:

* Skvaller om andra forummedlemmar

* Mikrofoner

* Studio

* Musikproduktions- och mixningstips

* Gear

* Best of Youtubeklipp

* Vilka "ostar" passar till vilka "viner", etc.

* "MP3 - Vad är det och hur fungerar det?"

Andra aktiviteter som erbjuds om intresse finns:

* Amiga 500 med extraminne och Sensible Soccer

* Synthesizer programming

* Monopol

* Vinylmaraton

* Intonera elgitarr-workshop; handledare: Älgen

* Laga kinamikrofon med lödkolv

Allt är möjligt! Det blir vad vi gör det till.

"Alla ska med"

Låtr onekligen spännande!! Förväntar mig en fullständig skriftlig rapport någon gång under morgondagen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Last call!

Jag pratade med min tandläkare tidigare idag. Han blev visserligen glad över att vi träffas såhär, men uttryckte samtidigt sin djupa oro för oss musikers usla tandhygien. Det hela resulterade i ett ganska så lukrativt sponsoravtal:

Till var och en som har den goda smaken att dyka upp ikväll, är vi glada att, i samarbete med Praktikertjänst, kunna erbjuda en styck fabriksny, inplastad TePe MJUK tandborste i valfri färg* - helt gratis och förutsättningslöst!

Frågan är då: Har Du råd att missa ett gyllenkantat tillfälle som det här? Visa tandtrollen vem som bestämmer, med en TePe MJUK i valfri färg* (från Praktikertjänst), och dyk upp ikväll!

*färgavvikelser kan förekomma

Redigerat av nixpix2
Link to comment
Dela på andra sajter

Närmare...och ni hade fått en till tänderna fullmatad med Konjak/Calvados/Whisky-laddad trummis!

Får jag bjuda på denna kultlåt medans ni myser på lite rött!?

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nu på plats och kan intyga att Tepe Mjuk och Nixpix håller vad de lovar.

Antar att jag får välja färg först!

post-18051-054702400 1286387768_thumb.jpg

Möjligt topic för kvällen kan även bli att lyssna på alternativa mixar av aRockers låt "heard it on the radio"

https://www.studio.se/index.php?showtopic=76094

Vet att det finns ett gäng där Nixpix har remixat mer åt Lady Gaga-hållet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Det är som på Systemet. Du måste ha fyllt 20, alltså. Det är för det tillfälliga utskänkningstillståndets skull. Sugen?

Obsalut, nästa gång. Skulle t o m kunna vara i min studio om det inte blir för blött. Inget rödvin på mattan.

Men denna gång var det för kort förvarning tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...